مراسم گشایش بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در محل برگزاری مسابقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم در حضور وزیر ورزش مکزیک، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو و برخی مقامات ارشد مکزیک و شهردار پائوبلا در سالن "اکس پوزیتو" برگزار شد که نمایش سنتی مکزیک، هنرنمایی تیم نمایش کره جنوبی و رژه نمایندگان تیم کل این مراسم را تشکیل می داد.
 
سخنرانی وزیر ورزش مکزیک و همچنین رئیس فدراسیون جهانی نیز از بخش دیگری این مراسم بود. "رافائل مورونو" که وزیر ورزش مکزیک هدف از برگزاری این مسابقات را دوستی بین ملت ها عنوان داشت و برای تکواندوکاران ساعت خوشی را در مکزیک آرزو کرد.وی تاکید کرد که برگزاری رویداد بزرگی چون مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در زادگاه انقلاب مکزیک یک افتخار بزرگ برای ماست. 
 
 
همچنین دکتر چو با گسترش تکواندو در سراسر جهان اشاره داشت و عنوان داشت که این رشته یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی در دنیاست که جذابیت های خاص خود را در مسابقات مختلف بخصوص بازیهای المپیک 2012 لندن به نمایش گذاشت. وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه اهالی این رشته در سراسر دنیا تکواندو همچنان یکی از رشته های رسمی المپیک باقی بماند. در مراسم رژه تیم ها هر کشور یک نفر حضور داشت که در تیم ایران این وظیفه به مسعود حجی زواره سرگروه تیم ملی واگذار شده بود.