۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک؛

عمیدی جوان و با انگیزه در میان غول‌های وزن ششم/ در اندیشه بزرگی در جهان

عمیدی جوان و با انگیزه در میان غول‌های وزن ششم/ در اندیشه بزرگی در جهان

تکواندوی ایران در حالی جوانی باتجربه را در وزن ششم راهی رقابتهای جهانی می‌کند که سه مدال رنگارنگ حاصل تکواندوکاران این وزن در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اینکه در طول سال‌های متمادی حضور تکواندوی ایران در رقابتهای قهرمانی جهان، تنها سه مدال رهاورد وزن ششمی‌ها بوده است خود نکته قابل اتکایی است که شاید بتوان یکی از دلایل آن را به حضور پرتعداد تک ستاره‌هایی در کشورهای مختلف نسبت داد.
 
سید حسن زاهدی، مجید صالحی، علی حاجی پور، مجید افلاکی، علی تاجیک و فرزاد عبداللهی شش تکواندوکاری هستند که تاکنون "هوگو"ی وزن ششم تیم ملی را در رقابتهای جهانی برتن کرده‌اند که افلاکی یک مدال برنز در 97 هنگ کنگ، علی تاجیک یک نشان نقره در 2005 مادرید و فرزاد عبداللهی یک مدال طلا در 2011 کره برای ایران کسب کردند.
 
امید عمیدی، جوان 21 ساله تهرانی تا همین یک سال پیش برای کمتر تکواندوکاری شناخته شده بود. مرتضی کریمی سرمربی فعلی تیم ملی وی را به تیم استیل البرز برد و او نیز از این موقعیت بهترین بهره را برد و با انجام مبارزات دیدنی در لیگ، خود را به تیم ملی تحمیل کرد و در آخرین دیدار انتخابی با پیروزی بر پیام قبادی بلیت سفر خود را برای رفتن به مکزیک تایید کرد.
 
شاید در بین بهترین تکواندوکاران وزن ششم دنیا نام "استیون لوپز" آمریکایی با کسب 6 مدال طلای جهانی و سه مدال المپیک برای ایرانی‌ها شناخته شده تر باشد. ولی این تکواندوکار پیر یکی، دوسالی است که تیغ تیزی ندارد و تدابیر او برای شکست رقبا به بن بست خورده و شکست‌های تحقیر آمیزی را متحمل شده است. او یک‌بار دیگر پای در آوردگاه جهانی گذاشته تا برای کسب هفتمین طلا تلاش کند. 
 
"رامین عزیف" از آذربایجان، "آرون کوک" بریتانیایی، "گارسیا" از اسپانیا با مدال نقره المپیک، "ایسام چرنوبی" از مراکش و "آرمن یرمیان" از ارمنستان را باید مهم‌ترین رقبای این جوان ایرانی دانست. عمیدی که برای اولین بار است به اردوی تیم ملی رسیده می‌داند کار سختی در مکزیک پیش رو دارد و با تماشای فیلم مبارزات این رقبا، حریفان را آنالیز کرده است.
 
عمیدی علاقه زیادی برای مبارزه با "لوپز" آمریکایی دارد. وی در خصوص شکست برابر "گارسیا"ی اسپانیایی می‌گوید: در راند طلایی مقابل این حریف بازنده شدم، این دلیلی بر برتری او نیست و من در تمرینات سخت تلاش کرده‌ام که با آمادگی بالا راهی مسابقات قهرمانی جهان شده و برای همه رقبا از جمله لوپز و گارسیا برنامه دارم.
 
این عضو تیم ملی افزود: همه اعضای تیم ملی مدت‌هاست در حال تمرین هستند و روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون با آمادگی بالا راهی مکزیک می‌شویم و برای موفقیت تیم ملی و نشان دادن قدرت تکواندوی ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
 
وی در پایان گفت: اینکه عبداللهی دوره قبل موفق به کسب مدال طلای جهان شده وظیفه من را خیلی سنگین می کند ولی من مصمم هستم با اتکا به دعای پدر و مادرم و هدایت خود کادر فنی بتوانم با عبور از سد رقبای خود نتیجه درخوری کسب کنیم.
 
بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان 24 تیرماه در مکزیک آغاز می‌شود و امید عمیدی در وزن 80- کیلوگرم 30 تیرماه در آخرین روز رقابتها به میدان می‌رود.

 

کد خبر 2093942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha