۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

تکواندو قهرمانی جهان – مکزیک

خدابخش جا پای بزرگان وزن هفتم ایران می‌گذارد/ امید به اولین طلای جهان

خدابخش جا پای بزرگان وزن هفتم ایران می‌گذارد/ امید به اولین طلای جهان

تکواندو ایران در وزن هفتم بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان جوانی را راهی مبارزه با بهترین‌های دنیا می‌کند که اولین حضور خود در چنین مسابقات بزرگی را تجربه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو ایران در طول سالهای حضور خود ر رقابتهای قهرمانی جهان تاکنون حضور هفت تکواندوکار را در وزن هفتم تجربه کرده که حاصل تلاش آنها هفت مدال شامل سه طلا، یک نقره و سه برنز بوده است. 
 
مومن، زاهدی، باقری، مهماندوست، افلاکی، تاجیک و کرمی مردان وزن هفتم تیم ملی ایران در رقابتهای جهانی بوده اند که البته ستاره آنها کسی نبود جز یوسف کرمی که از میان هفت مدال ایران، دو طلا و دو برنز را به تنهایی کسب کرده است. مجید افلاکی یک طلا و یک برنز و سید حسن زاهدی هم یک نقره و یک برنز در این وزن کسب کرده اند. 
 
در واقع در طول سالهای اخیر نمایندگان تکواندو ایران همیشه یک پای سکوی قهرمانی در وزن هفتم بوده اند و این موضوع وظیفه مهدی خدابخش هشتمین وزن هفتمی ایران در رقابتهای جهانی را بیش از پیش سنگین تر می کند. البته کسب طلای ارتش‌های جهان در سال 2012 و انجام مبارزات سطح بالا در رقابتهای لیگ و تورنمنت های بین المللی که تیم ملی اعزام شد نشان داد که این تکواندوکار کرجی توان تداوم بخشیدن به مدال آوری ایران در این وزن را دارد.
 
رکورداران وزن هفتم
در ميان تكواندوكاران جهان، "بحري تانريكلو" از تركيه با كسب 3 طلا در سالهاي 2001، 2007 و 2009، نقره جهاني 1999 و يك برنز در سال 2003 پرافتخارترين وزن هفتمي جهان محسوب مي شود. پس از او يوسف كرمي از كشورمان با 4 طلا و برنز نفر دوم برترين هاست. نفر سوم "لي دونگ وان" كره‌اي است كه در سالهاي 95 و 97 دو بار قهرمان جهان شد.
 
 
رقبای خدابخش در پائوبلا
رقابتهای قهرمانی جهان همیشه سختی های خاص خود را در اوزان مختلف دارد و در این بین وزن هفتم یکی از جذابترین رقابتها را شاهد خواهد بود. بعد از یوسف کرمی قهرمان دوره قبل این وزن که جای خود را به مهدی خدابخش داده، ترک ها نیز گویا سند بازنشستگی "بحری" را امضاء کرده اند و "کارلو مولفتا"ی ایتالیایی نیز بعد از کسب طلای المپیک در هیچ میدانی حاضر نشد ولی یک بار دیگر در رقابتهای جهانی حاضر است. "محمد لوتلو" از انگلستان، ایوان نیکیتین" از روسیه ، "جیسون نویل" از آمریکا ، "آگوستین باتا" از فرانسه از مهمترین رقبای خدابخش در مکزیک هستند که در طول سالهای اخیر مدالهای متعددی در مسابقات جهانی، قاره ای و دانشجویان کسب کرده اند.  
 
جوانی از کرج به دنبال مدال جهانی در مکزیک
اما مهدی خدابخش سال 1370 در اسلامشهر به دنیا آمده و بزرگ شده و ساکن کرج است. مردی که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان را در کارنامه دارد بعد از کسب مدال طلای ارتش‌های جهان مورد توجه قرار گرفت و با برتری در رقابتهای انتخابی راهی اردوی تیم ملی شد و اکنون نماینده ایران در مکزیک خواهد بود و 28 تیرماه به همراه مردانی به مصاف رقبای خود می رود.
 
وی می گوید: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته و اکنون به آمادگی مناسبی دست يافته‌ایم. تیم جوانی داریم که با انگیزه فراوان سخت تمرین کرده و آماده مبارزه با رقبای خود در میدان جهانی است.
 
خدابخش ادامه می دهد: دو سال قبل یوسف کرمی در این وزن قهرمان جهان شد و اینکه من جانشین سرگروه تیم ملی شدم کارم را خیلی سخت کرده و باید هر چه در توان دارم از عنوان قهرمانی کرمی دفاع کنم.
 
این عضو تیم ملی در مورد رقبای خود هم گفت: از دو نفری که در المپیک مدال کسب کردند شناختی نسبی دارم ولی سایر نفرات را زیاد نمی شناسم، هدف من کسب مدال است و باید هر حریفی را شکست دهم و امیدوارم بتوانم به این مهم دست پیدا کنم.
 
بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان 24 تا 30 تیرماه در مکزیک برگزار خواهد شد.
کد خبر 2093085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha