۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک

آموزش قوانین داوری به ملی‌پوشان/ اربابی: جوانی و انگیزه عامل موفقیت است

آموزش قوانین داوری به ملی‌پوشان/ اربابی: جوانی و انگیزه عامل موفقیت است

اعضای تیم ملی تکواندو بعد از پایان تمرینات خود در کلاس داوری شهرام اربابی حضور يافته با قوانین و نحوه قضاوت داوران آشنا شدند. 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو قرار است چهارشنبه هفته جاری برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان راهی مکزیک شود و آخرین تمرینات این تیم در تهران پیگیری می شود. بر اساس برنامه کادر فنی عصر یکشنبه شهرام اربابی داور بین‌المللی تکواندو  کشورمان که سابقه دو حضور متوالی در المپیک را در کارنامه دارد و قرار است در مکزیک نیز قضاوت کند با حضور در اردوی تیم ملی به اعضای تیم ملی آخرین قوانین داوری از آموزش داد.
 
وی در این خصوص به مهر گفت: پیش از این هم دو جلسه با اعضای کادر فنی و ملی پوشان در خصوص قوانین و ریزه کاریهای قضاوت جلساتی را داشتیم و در این جلسه آخر برخی ابهامات رفع و به سئوالات ملی پوشان پاسخ دادیم. 
 
اربابی افزود: اینکه یک تکواندو کار برای حضور در مسابقات جهانی سخت تمرین می کند و با آمادگی کامل راهی رقابتها می شود خود یک عامل تعیین کننده است ولی تفکر کادر فنی برای آشنایی با آخرین تغییرات و حتی نحوه امتیاز گیری بدون دريافت اخطار می تواند برای اعضای تیم خیلی مفید باشد که بدون شک تاثیر آن در جریان رقابتهای جهانی مشخص خواهد شد.
 
این داور المپیکی که دومین حضور متوالی خود در رقابتهای جهانی را نیز تجربه خواهد در مورد مسابقات مکزیک گفت: این دوره به دلیل آنکه قرار است انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شود از اهمیت بالایی برخوردار است و کمیته داوران wtf با دعوت جمعی از بهترین  داوران جهان می خواهد رقابتهای سطح بالای را برگزار کرده و کارنامه قابل قبولی از خود برجایی بگذارد.
 
وی در مورد وضعیت تیم ملی هم گفت:این تیم جوان است و با انگیزه که می تواند از این دو عامل به خوبی در رقابتهای جهانی استفاده کرده و نتایج خوبی کسب کند. البته باید مد نظر داشت که همه تیم ها بعد از المپیک تغییراتی در ترکیب خود دارند و رقابتهای سطح بالایی شاهد خواهیم بود.
 
بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان 24 تا 30 تیرماه در "پائوبلا" مکزیک برگزار خواهد شد.
کد خبر 2092279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha