رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با بیان اینکه کمبود تجهیزات ورزشی تهدید بزرگی برای انجمن‌ها است، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما کمبود تجهیزات ورزشی است و در صورتی که وزارت ورزش در این باره کمک نکند، انجمن‌ها پسرفت خواهند کرد.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت انجمن‌های مختلف ورزشی ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: خوشبختانه کارها خوب پیش می‌رود. در موی‌تای با کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز عملکرد خوبی داشتیم. تیم دراگون‌بوت هم پنجشنبه به جام جهانی مجارستان اعزام می‌شود. بیس بال هم برای مسابقات رنکینگ به گرجستان اعزام خواهد شد.

وی افزود: سپک تاکرا ایران برای نخستین بار وارد لیگ جهانی شده است. برای اولین بار تیم‌های ملی راگبی نوجوانان دختر و پسر را تشکیل دادیم که 20 روز هم در اردو بودند ولی کمیته ملی المپیک اعلام کرد به هر دلیل هزینه‌های اعزام این تیم را پرداخت نمی‌کند که ناچار به تعطیلی اردوها شدیم. با این حال برگزاری لیگ راگبی بانوان اتفاق خوبی بود که رخ داد و قرار بر این شد این تیم به مسابقات 7 نفره هند اعزام شود.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به برگزاری لیگ بانوان کریکت اظهار داشت: برای نخستین مرتبه قرار است مسابقات لیگ کریکت بانوان را پس از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم که اتفاق بزرگی است. در این 27 ماهی که فدراسیون تشکیل شده است، علاوه بر اینکه انجمن‌ها پسرفت نداشته‌اند که در هفت، هشت رشته لیگ را راه اندازی کرده‌ایم که اساس هر رشته است.

وی ادامه داد: مسابقات کریکت قهرمانی آسیا را در پیش داریم که سال گذشته تیم بانوان ایران برای نخستین بار در آن شرکت کرد و ششم شد. امسال امیدواریم همان رتبه را تکرار کنیم یا دست کم یک یا دو رده بالاتر برویم تا سهیمه باز‌ی‌های آسیایی را کسب کنیم. در سپک تاکرا هم امیدواریم که سهمیه بازی‌های آسیایی را به دست آوریم.

علیپور درباره هزینه بالای انجمن‌های ورزشی بیان کرد: همزمان 7-8 تیم ملی در اردو هستند و چندین اعزام بین‌المللی داریم. در بخش اعتبارات نیازمند کمک وزارت ورزش هستیم. ما 16 انجمن داریم که 37 رشته را در خود جای داده‌اند. همه آنها دارای تیم ملی هستند بنابراین اعتبارات کنونی وزارت ورزش اصلا کفایت نمی‌کند. البته این را هم بگویم که انجمن‌ها به سمت اسپانسرها رفته‌اند و با کمک اسپانسرها روی پای خود ایستاده‌اند.

وی در خصوص بودجه وزارت ورزش برای این فدراسیون گفت: بودجه‌ای که به ما می‌دهند تنها صرف حقوق و مزایای کارمندان فدراسیون و انجمن‌ها شده و بخشی از بدهی‌های سال گذشته را پرداخت کرده‌ایم. متاسفانه در فرهنگ ما انجمن‌ها را کوچک شمرده‌اند در حالی که هر کدام از آنها مانند یک فدراسیون هستند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در پایان گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما کمبود تجهیزات ورزشی است چرا که تمامی تجهیزات انجمن‌ها وارداتی است و در داخل تولید نمی‌شود. ما در این باره دو بار در وزارت ورزش جلسه گذاشتیم و از ما فهرست هم خواستند ولی اتفاقی رخ نداده است. اگر در این باره به ما کمک نکنند، انجمن‌ها افت می‌کنند. ما در این مدت 68 مدال بین‌المللی کسب کرده‌ایم ولی اگر کمک نکنند نمی‌توانیم در استان‌ها رشته‌ها را توسعه دهیم.