۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

محمد علیپور در گفتگو با مهر:

می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مدال بگیریم/ 71 کشور در جام‌جهانی آلیش حضور دارند

می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مدال بگیریم/ 71 کشور در جام‌جهانی آلیش حضور دارند

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با بیان این که اکثر کشورها روی رشته‌های تحت پوشش این فدراسیون سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: اگر راگبی، سپک تاکرا، کریکت و موی‌تای مورد حمایت قرار گیرند به طور حتم می توانیم در بازی های آسیایی مدال بگیریم.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: اگر چه 16 انجمن تحت پوشش فدراسیون ما هستند اما نزدیک به 35 رشته ورزشی هستیم که هر کدام چند تیم ملی را تحت پوشش قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که هم در رده بانوان و هم در رده آقایان تیم‌های ملی، اردوها و مسابقات برگزار می شوند.

وی افزود: خوشبختانه با وجود کمبودهای مالی انجمن ها به سمت اسپانسرها رفته‌اند و این اتفاق بزرگی برای ما بوده است. اخیراً تیم‌های ملی دراگون بوت و بیس‌بال در مسابقات بین‌المللی با حمایت‌های بخش خصوصی و نیز فدراسیون انجمن‌های ورزشی حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ادامه داد: ما 12 اعزام پیش روی خودمان داریم که ساماندهی آنها هزینه بر است. البته تا به امروز اغلب انجمن‌ها با همه مشکلاتی که وجود داشت مسابقات رسمی و کلاس‌های آموزشی را برگزار کردند و در این باره برنامه‌ها به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه مسابقات لیگ جهانی سپک تاکرا مهمترین برنامه پیش روی این فدراسیون است تاکید کرد: اولین بار است که در لیگ جهانی شرکت می‌کنیم. از کمیته المپیک می‌خواهم نگاه عمیق‌تری به سپک تاکرا داشته باشد چرا که 24 مدال در بازی‌های آسیایی دارد. به عنوان یک کارشناس می‌گویم باید روی این رشته زوم کنیم تا بتوانیم سهمی از این 24 مدال در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

علیپور از برگزاری جام جهانی آلیش در جزیره کیش خبر داد و گفت:  تا کنون 71 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که ممکن است تعداد آن افزایش یابد. ما این مسابقات را که جام جهانی است تحت عنوان جام خلیج فارس برگزار خواهیم کرد.

وی درباره مربیان خارجی شاغل در انجمن‌های تحت پوشش این فدراسیون عنوان کرد: ما 9 مربی خارجی داشتیم ولی به خاطر محدودیت‌های مالی از ایران رفته‌اند. در  حال حاضر فقط در رشته کریکت مربی خارجی داریم. سال گذشته نیز تیم کریکت بانوان با کمک مربی خارجی برای نخستین بار به مسابقات آسیایی اعزام شد و در رده ششم قرار گرفت.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: امیدواریم راگبی و سپک تاکرا مورد حمایت  ویژه قرار گیرد چرا که در بازی‌های آسیایی حضور دارند و اگر موی تای هم به بازی‌های آسیایی ورود کند قطعاً در این رشته‌ها می‌توانیم با حمایت‌های ویژه مدال کسب کنیم اما رنگ آن مدال‌ها را نمی‌توانم عنوان کنم.

علیپور با اشاره به کمبودهای تجهیزاتی در انجمن‌های مختلف خاطرنشان کرد: یکی از معضلات بزرگ ما نبود امکانات در داخل کشور است چرا که هیچکدام از وسایل مورد نیاز رشته‌های تحت پوشش ما در ایران تولید نمی‌شود. اگر وزارت ورزش در این باره به ما کمک نکند قطعاً انجمن‌ها در جا خواهند زد و امیدوارم قدم مهمی در این خصوص برداشته شود.

 

کد خبر 2122089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha