پدر بهنام اسبقی گفت: مدال طلای بهنام بهترین هدیه عمرم بود چرا که تکواندو یک مدال جهانی به ما بدهکار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز پدر بهنام اسبقی خود از قهرمانان سابق تیم ملی و مربی بین‌المللی این رشته ورزشی است. مردی که در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که سال 1979 در اشتوتگارت آلمان برگزار شد حضور در رقابتهای قهرمانی را تجربه کرد ولی به دلایل مختلف موفق نشد به مدالی دست پیدا کند. اما پسر او بعد از سال 34 در همان وزن پدر به مسابقات جهانی رفت و طلا گرفت.
 
وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: سال 58 راهی مسابقات جهانی در آلمان شدیم و من همان دور اول به حریف کره ای برخورد کردم که تحت شرایطی نابرابر 6 بر 5 بازنده شده و از دور مسابقات کنار رفتم.
 
فیروز اسبقی ادامه داد: سال 58 درست چند روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در ایران ما به مسابقات رفتیم و همین موضوع تیم ملی را تحت فشار سنگینی قرارداد. اگر مبارزه من جریان عادی خود را طی می کرد خیلی راحت حریف کره ای را با چند امتیاز اختلاف شکست می دادم ولی ضربات پیاپی من امتیازی نداشت و حریف کره ای خیلی راحت امتیاز می گرفت تا مدال جهانی را روی جو سیاسی که حاکم بر ورزش شده بود از دست بدهم.
 
پدر بهنام در مورد فرزند خود گفت: بهنام از زمانی که خود را شناخت به سالن تکواندو آمد و از همان کودکی با این رشته ورزشی آشنا شد. او سالها تمرین کرد و در تمامی رده های سنی عضو تیم منتخب تهران بوده و قهرمان کشور شده است.
 
وی ادامه داد: بهنام از دو سال قبل کار جدی خود را آغاز کرد و با تلاش شبانه روی موفق شد به خواسته خود برسد. او در اردوی المپیک هم کمک کرد تا معتمد با آمادگی خوبی به لندن برود و اکنون بعد از شش ماه تلاش بی وقفه روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد. البته باید از کادر فنی تیم ملی، مسئولان فدراسیون، مسئولان هیات استان، خبرنگارانی که باعث ایجاد انگیزه شدند و همه کسانی که در کسب این افتخار بزرگ نقش داشتند تشکر کنم. 
 
پدر قهرمان تکواندو جهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما خانواده ای کاملا تکواندویی هستیم. این رشته ورزشی عشق و علاقه همه ماست که بدون ادعا و چشم داشتی در آن فعالیت می کنیم و اکنون که پسرم موفق شده با این عنوان با ارزش دست پیدا کند، خستگی سالها تمرین از تن خارج شده و باعث خوشحالی زیادی شده است. 
 
وی افزود: شب مسابقه بهنام تا صبح بیدار بودیم، واقعیت فکر نمی کردم او طلا بگیرد چرا که تجربه چنین میدان بزرگی را نداشت ولی بدون استرس و خونسرد مبارزات خود را انجام داد. وقتی با کره جنوبی مبارزه می کرد ياد 34 سال پیش و دیدار با حریف کره ای خودم افتادم و خیلی خوشحال شدم که وی را شکست داد و با کسب مدال طلا بهترین هدیه تمام عمرم را به من  داد. 
 
فیروز اسبقی در پایان گفت: بهنام راه زیادی در قهرمانی پیش رو دارد و باید همه کنند تا او بتواند در موقعیتی که قرار گرفته استمرار داشته باشد و افتخارات بیشتری را بریا تکواندو کشورمان کسب کند.
 
بهنام اسبقی بامداد پنجشنبه به وقت تهران موفق شد در جریان بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان به مدال طلای وزن چهارم دست پیدا کند. 

برچسب‌ها