قم - خبرگزاري مهر: معاون فرهنگي و جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان قم از تلاش براي آغاز فعاليت‌هاي قرآني در اماكن ورزشي‌ شهر قم خبر داد.

روح‌الله رمضاني در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری جشن‌ها و محافل ضیافت قرآنی در مجتمع‌های ورزشی قم اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های قرآنی در اماکن ورزشی که تا کنون مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه شده، جزو برنامه‌های اصلی این معاونت در ماه مبارك رمضان امسال به شمار مي‌رود و کاروان‌های قرآنی در باشگاه‌های ورزشی محفل قرآنی برگزار خواهند کرد.

وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي در ورزش جزو مهمترين اولويت‌هاي اين معاونت به شمار مي‌رود، در ادامه اظهار داشت: معاونت فرهنگی و امور جوانان اين مهم را راهبرد جدیدي در زمینه ترويج مسائل فرهنگی و قرآنی در جامعه ورزش و جوانان مي‌داند.

وي ادامه داد: در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه ورزش و جوانان استان و آشنایی مخاطبین ورزشی بویژه نوجوانان و جوانان ورزشکار با نخبه‌های قرآنی استان، طرح جشن‌های ضیافت قرآنی در مجتمع‌ها و اماکن ورزشی در سال جاری بعنوان راهبرد جدید این معاونت در حال پیگری و اجرا است.

وی در ادامه ياد آور شد: به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی در بین باشگاه‌های ورزشی نيز کاروان قرآنی شامل یک قاری قرآن، حافظ قرآن و مجری تشکیل شده که برنامه‌های متنوع قرآنی را در باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی اجرا مي‌كنند.

رمضاني خاطرنشان كرد: مدیران باشگاه‌های ورزشی و روسای هیئت‌های ورزشی می‌توانند درخواست خود مبنی بر برگزاری محافل و ضیافت‌های قرانی را به این معاونت ارسال کنند تا برنامه ریزی لازم به منظور اجرای محافل قرآنی در باشگاه ورزشی مورد نظر انجام شود.

وي در پایان اظهار داشت: هزینه های مربوط به کاروان قرآنی توسط معاونت فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان قم تامین خواهد شد و مدیران باشگاه‌ها صرفا با انجام هماهنگی لازم با این معاونت می‌توانند محفل قرآنی ویژه ای در باشگاه خود اجرا کنند.