مشهد - خبرگزاری مهر: همزمان با غروب چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان و طلوع سومین ستاره آسمان ولایت و امامت، مشهد شاهد دستهایی بود که برکت را به زائران و مجاوران امام رضا (ع) بخشیدند تا به تبرک بر سفره افطارشان نان ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در شب میلاد سفره های افطار در مشهد به برکت خدا رنگین شد و شهروندان، نان شب میلاد را به بهای صلواتی گرفتند و در سطح شهر نیز 20 هزار قرص نان در میان زائران و مجاوران توزیع شد.

سفره کرامت در مشهد

خیرین مجمع نکوداشت امام حسن مجتبی (ع) در مشهد از جمله اهالی شهر الرمضان هستند که سفره کرامت گشوده اند و از سال 78 تا کنون هر سال به سیره و روش امام خوبی ها، کریم اهل بیت عمل می کنند.

نان آور سفره های خالی

حاج مهدی هنرکار از خیران نیک اندیش مشهدی و متولی مجمع که هر سال به شیوه کریمان پدری نان آور می شود برای سفره های خالی شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: از سال 78 به پیروی از مولایم امام حسن مجتبی(ع) با گروه خیرین در مجمع امام حسن مجتبی (ع) با هشت نانوایی کارمان را شروع کردیم.

وی می افزاید: تا قبل از هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت و گرانی نان تمام نانوایی های مشهد را پوشش می دادیم اما چند سالی است که کار مان محدودتر شده و مناطق کم برخوردار را در برمی گیرد که امیدورایم بتوانیم دوباره این طرح را گسترش داده و سفره ای بزرگتر در شهر پهن کنیم.

خیر نیک اندیش پایتخت معنوی ایران در ادامه می گوید: خوشبختانه سال گذشته 69 نانوایی و امسال با همت دوستان خیر در مجمع توانستیم 132 نانوایی را پوشش دهیم و نان را به سفره های افطار مردم اکرام کنیم.

هنرکار با اشاره به اینکه نان صلواتی را به سفره های های افطار زائران و مجاوران هدیه می کنیم تا در شب میلاد سفره ای خالی از نان نباشد بیان می کند: چند منطقه کم برخوردار مشهد مانند شهرک شهید رجایی، التیمور، خواجه ربیع، قاسم آباد، طبرسی، سیدی، خیابان گاز و ... تحت پوشش این طرح هستند.

تامین نان خانواده های بی بضاعت در طول سال

عضو مجمع نکوداشت امام حسن مجتبی(ع) نیز در این گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: این برنامه سالانه در مشهد اجرا می شود اما این مجمع در طول سال نیز نان سفره خانواده های بی بضاعت را تامین می کنند.

جواد یوسفی بیان می کند: در شب میلاد امام حسن مجتبی کریم خاندان امامت خیران در این مجمع 20 هزار قرص نان توسط ماشین سیار در اطراف حرم مطهر از پنج خیابان منتهی به حرم توزیع می شود.

توزیع 20 هزار بسته شادی

وی می افزاید: در شب و روز میلاد امام حسن مجتبی خادمان اهل بیت در این مجمع 20 هزار بسته شکلات را برای شادی میلاد در بین زائران و مجاوران پخش می کنند.

وی از علاقمندان به شرکت در این طرح خواست تا در صورت تمایل برای گسترش این سفره برکت در تمامی نقاط شهر به این مجمع بپیوندند.

در این روزهای آسمانی دستهایی کریمانه در پایتخت معنوی ایران به سفره های افطار شهروندان و زائران برکت بخشیدند تا در روز محشر امیدوار به  لطف و کرم، کریم اهل بیت باشند.

.................................

گزارش: زهره رنگ آمیز