قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: طی سال گذشته 14 میلیارد تومان صرف هزینه های دارو و درمان و مسکن مددجویان قم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جلالی در مراسم افتتاحیه مراکز نیکوکاری در مساجد استان قم که پیش از ظهر چهارشنبه در مسجد طفلان مسلم قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: عده‌ای برای کمک به نیازمندان از مال و سرمایه خود هزینه می‌کنند ولی بعضی که تمکن مالی ندارند نیز از آبروی خود در راه کمک رسانی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد قم طی سال گذشته عنوان کرد: 20 هزار نفر در استان قم تحت پوشش کمیته امداد هستند که بعد از کرج و تهران، قم بیشترین نیازمند را دارد و دلیل آن هم مهاجرت و نیازهای جدید مردم مهاجر در استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: چهار هزار و 700 دانش آموز و هزار و 700 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قم در حال تحصیل هستند همچنین 2 هزار و 500 یتیم زیر 18 سال  در قم حمایت می‌شوند که سال گذشته حدود 2 میلیارد و 900 میلیون تومان توسط حامیان برای این ایتام هزینه شده است.

جلالی با اشاره به هزینه های درمانی و مسکن مددجویان طی سال گذشته گفت: 14 میلیارد تومان طی سال گذشته صرف هزینه‌های دارو و درمان و مسکن مددجویان شد؛ همچنین حدود سه هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد.

وی افزود: سال گذشته برای درمان مددجویان با بیش از 220 بیمارستان و مرکز درمانی قم قرارداد امضا شد و چهار میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه درمان بیماری های مددجویان شد و نیز زنان سرپرست خانوار نیز تحت بیمه درمانی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: 2 میلیارد و 600 میلیون تومان صرف بیمه شدن زنان سرپرست خانوار در قم شده است که ماهانه 100 هزار تومان همزمان با یارانه هایشان دریافت می‌کنند.

مشکل مسکن حل شود 90 درصد مشکلات نیازمندان رفع می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر جهاد مسکن سازی برای نیازمندان در قم اظهار داشت: اگر مشکل مسکن حل شود 90 درصد مشکلات نیازمندان رفع می‌شود و طی سال گذشته صدها مسکن برای مددجویان ساخته و یا از طریق مسکن مهر تهیه شد که اکنون بیش از 280 واحد آماده واگذاری است و حدود 400 واحد نیز آماده دریافت کمک های مردمی و خیرین برای ساخت و ساز  است.

جلالی در ادامه عنوان کرد: در امر مالکیت مساکن مددجویان تنها با 15 یا 20 میلیون تومان مالک خانه شدند و گاه پیش آماده که برخی مددجویان با لطف و کمک مالی خیرین حتی یک ریال هم برای خانه دار شدن نپرداختند.

وی افزود: در اقدامات خیرخواهانه و کمک های خیرین بحث، هم افزایی مشارکت هاست که سال گذشته 14 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط نیکوکاران قمی جمع آوری و به امداد قم جهت کمک به نیازمندان اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری 60 درصد بیش از سه ماهه سال گذشته کمک های مردمی دریافت شد که اگر هر خانوار روزانه 200 تومان به امداد بپردازد طی سال بیش از 24 میلیارد برای کمک به نیازمندان جمع آوری می شود.

آماده سازی 14 هزار سبد کالا

وی اظهار داشت: امسال 20 هزار سبد کالا جهت اهدا به نیازمندان آماده شده که در دهه اول ماه رمضان 10 هزار سبد اهدا شد و از روزهای قبل از ماه مبارک کمک های خیرین به امداد سرازیر شد و تا کنون 14 هزار سبد کالا آماده و اهدا شده است.

جلالی با اشاره به طرح اکرام ایتام گفت: سال گذشته در شب بیست و یکم رمضان در میدان آستانه حمایت از ایتام اعلام شد و شاهد همکاری و مساعدت بی نظیر مردم شدیم که تا ساعت سه بامداد مراجعات ادامه داشت و 500 قطعه طلا و 200 میلیون تومان همان شب اهدا شد و بیش از سه هزار حامی برای سرپرستی مستمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: سالانه 200 بیمار تحت حمایت امداد قم، در طرح شفا دارای شناسنامه درمانی شدند که هزینه درمانی برخی بیماران دیالیزی بیش از یک میلیون بوده است.

مدیرکل کمیته امداد قم بیان کرد: ایجاد 8 مرکز خیریه در 8 مسجد استان با اهداف زیادی ایجاد شده که مهم ترین آن ایجاد تعامل و هم افزایی میان مردم و مسئولین مساجد می‌شود و از دیگر اهداف این طرح نیکوکاری می‌توان به پیروی از منویات رهبری در توجه به مساجد، تقویت کارکرد مساجد، ارائه خدمات اجتماعی در مساجد، ارائه خدمات به نیازمندان محله، دریافت خدمات از خیرین و اخدا به نیازمندان، احیای حقوق همسایگی و نیکوکاری، ارتقا عبادت و گسترش ارتباطات محله اشاره کرد.