۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

همزمان با میلاد امام حسن(ع)/

مراکز نیکوکاری مساجد در 8 منطقه قم افتتاح شد

مراکز نیکوکاری مساجد در 8 منطقه قم افتتاح شد

قم - خبرگزاری مهر: همزمان با آغاز هفته اکرام و میلاد امام حسن مجتبی(ع)، هشت مرکز نیکوکاری مساجد با همکاری کمیته امداد قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز هفته اطعام و اکرام ایتام مراسمی با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات استان قم، ریاست کمیته امداد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرعامل امور اجتماعی قم، ائمه جماعات و دیگر مسئولین استانی پیش از ظهر چهارشنبه در مسجد طفلان مسلم نیروگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ایوب پوراکبر، عضو هیئت نیکوکاری مسجد طفلان مسلم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: طی 2 سال گذشته مسجد طفلان مسلم با کمیته امداد همکاری تنگاتنگی داشت که باتوصیه های که مسئولان امداد داشتند محله طفلان مسلم در بعضی امور خیریه امداد سهیم شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خیریه این محله عنوان کرد: تهیه جهیزیه، سرکشی و رسیدگی به منزل فقرا و نیازمندان، کمک‌های نقدی و مالی و... از فعالیت‌هایی است که خیرین این محله در زمینه همکاری با کمیته امداد قم انجام داده است.

عضو هیئت نیکوکاری مسجد طفلان مسلم ضمن خرسندی از این بستر پیش آمده برای نیکوکاری مساجد تحت‌نظر امداد، افزود: مساجد پایگاه و جایگاه فقرا و اغنیاست و کار بسیار درخور و مناسبی است که برای دستگیری از نیازمندان و تعامل همه اقشار با یکدیگر است چرا که پیامبر تمام برنامه‌هایش را در مسجد قرار می داد و همگان به مسجد تردد داشتند.

اکبرپور تصریح کرد: جایگاه مساجد، فقرا و اغنیا ندارد چرا که همگان به این نکته واقفند کسی که در مسجد حضور دارد بر عمرش حساب نمی‌شود.

وی اظهار داشت: قداست و ارجحیت مکان مسجد به عنوان محلی اجتماعی، قضایی و مذهبی تا جایی است که حضرت علی(ع) در ماموریت سلمان به مدائن به او دستور می‌دهد تا در مسجد شهر سکنی گزیدند و آنجا را پایگاه امور اداری و زندگی خود قرار دهد چرا که همگان در آن تردد می‌کنند.

این عضو هیئت امنا مسجد گفت: به دستور امام خمینی (ره) از سال 42 نهادی تشکیل شد تا به خانواده‌هایی که سرپرستشان در زندان اسارت شاه به سر می‌بردند، رسیدگی شود و از سال 57 به بعد نام کمیته امداد بر آن گذاشته شد؛ چه بسا اگر امداد نبود مشکلاتی به مراتب بزرگتر و وسیع‌تر در جامعه بروز می‌کرد.

پوراکبر بیان کرد: ما خادمین مسجد افتخار می‌کنیم که زمینه خدمت به فقرا برایمان فراهم شده و از کمیته امداد قم که زمینه‌ساز این خدمت معنوی است، تشکر و قدردانی می‌کنیم و وظیفه ما از امروز اینست که فقرا و مستمندان را شناسایی و در راه کمک به آنها اقدام کنیم.

وی با اشاره به خجلت فقرا برای اظهار نیاز گفت: بعضی از فقرا خجالت می‌کشند که اظهار نیاز کنند و برای رفع مشکلات به کمیته امداد روند و برخی خیران نیز خواستار ارائه خدمات گمنام هستند و نمی خواهند اجر معنوی کار خود را با اعلام عمومی در ادارات از بین برند لذا مساجد به عنوان بهترین پایگاه ارائه این خدمات خداخواهانه معرفی شده تا فقرا و اغنیا به اهدافشان دست یابند.

عضو هیئت نیکوکاری مسجد طفلان مسلم خاطرنشان کرد: 20 هزار سبد کالا آماده تقدیم به نیازمندان است و امید است این اقدام خداپسندانه در کشور افزایش یابد  چرا که روز قیامت هم تنها این اعمال خیر در کارنامه عمل انسان باقی می ماند.

در پایان مراسم افتتاح نیکوکاری هشت مسجد مناطق مشخص شده قم نیز با حضور مسئولان حاضر در مسجد، از نمایندگان نیکوکار مساجد مذکور با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 2103578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha