نشست آسیب شناسی فعالیت های قرآنی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در بخش دانشگاهی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین همتی سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست ضمن اشاره به برنامه های شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاهها عنوان کرد: شورای هماهنگی فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاهها مصوبات خوبی را برای پرهیز از موازی کاری انجام داده است.

وی ادامه داد: جشنواره ملی مسابقات قرآن دانشجویان ایران پیش از این به همت جهاد دانشگاهی برگزار می شد با تصویب این شورا به صورت چرخشی برگزار می شود که دوره های قبلی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بسیج دانشجویی کشور برپا شد و مسئولیت اجرایی این دوره برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

همتی گفت: مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیش از این توسط رئیس نمایشگاه انتخاب می شد اما براساس مصوبات شورای هماهنگی فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاهها دو سال است که طبق نظر شورا به صورت چرخشی واگذار می شود.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: جشنواره صحیفه سجادیه که پیش از این توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با همکاری یکی از دانشگاهها برگزار می شد نیز به صورت چرخشی درآمده تا همه دانشگاهها در اجرای آن همکاری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بودجه نیم درصدی فعالیت های قرآنی که بخشی از آن به وزارت بهداشت تعلق گرفته است گفت: در سال 1390 براساس بودجه نیم درصدی فعالیت های قرآنی مقرر شد که 3.2 میلیارد تومان به این وزارتخانه تعلق گیرد که متأسفانه فقط 1.5 میلیارد تومان از آن دریافت شد و بقیه به صندوق توسعه فعالیتهای قرآنی کشور عودت داده شد.