بجنورد - خبرگزاري مهر: مردم مومن و با ايمان خراسان شمالي دومين شب از ليالي با بركت قدر را در مساجد و حسينيه هاي سراسر اين استان شب زنده داري كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم دومين شب از ليالي قدر دوشنبه شب در بيش از هزار و 200 مسجد، حسينيه، بقعه متبركه و تكاياي شهري و روستايي خراسان شمالي برگزار شد.

مردم مسلمان اين استان ديشب با حضور در اين اماكن مقدس با خواندن نماز، قرائت قرآن، دعا، مرثیه سرایی و قرآن به سرگرفتن اعمال این شب را بجا آوردند.

آنان در شب شهادت جانسوز امام علی (ع) سراسر سیاهپوش و عزادار بودند و با برپایی مجالس عزا و سوگواری در مساجد و حسينيه ها در رثای شهادت آن حضرت اشک ماتم ریخته و در آیین های شب قدر شرکت کردند.

ویژه برنامه های شب قدر در شهرها و روستاهاي خراسان شمالي مطابق معمول با قرائت قرآن کریم آغاز و با زمزمه دعاهای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، مرثیه سرایی، تواشیح، سخنرانی و مراسم قرآن بر سر گذاشتن تا سحر ادامه داشت.

در اين شب هزاران نفر از مردم مومن استان با حضور در مساجد و خواندن ادعیه مخصوص شب قدر و به سرگرفتن قرآن با پروردگار خود راز و نیاز کردند و در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت حضرت امام علی(ع) اشک ماتم ریختند.

برپايي مراسم شب قدر در 10 مسجد محوري خراسان شمالي

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برپایی آیین ویژه شب های قدر در 10 مسجد محوری این استان خبر مي دهد.

حجت الاسلام محمد ایزانلو مي گويد: این مراسم با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، نماز 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، مداحی و مناجات، سخنرانی و آیین قرآن به سر گرفتن در این مساجد اجرا شد.

وی مکان برگزاری این مراسم در بجنورد را در مصلای حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام گل زاده و امامزاده سیدعباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شرفخانی، در شیروان مصلای نماز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام یعقوبی و در اسفراین مسجد امام حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمدیان اعلام کرد.

حجت الاسلام ایزانلو مي افزايد: مراسم یاد شده در فاروج با سخنرانی حجت الاسلام محمدزاده در مسجد جامع، در گرمه با سخنرانی حجت الاسلام گرمابی در مسجد موسی بن جعفر(ع) و در مانه و سملقان نيز با سخنرانی حجت الاسلام احمدزاده در مسجد جامع شهر آشخانه برپا شد.