۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

گزارش مهر؛

"شب های احیا" دلهای پژمرده جان می گیرند

"شب های احیا" دلهای پژمرده جان می گیرند

تبریز – خبرگزاری مهر : ماه رمضان بیشتر با شب های قدر آن صفا بخش دل های مومنین است، این شب ها فرصتی است تا قلب مرده و بی رمق انسان هایی که از روزمرگی پژمرده اند جانی دوباره بیابند.

به گزارش خبرنگار مهر ، روزهای 19 و 21 و 23 رمضان همیشه حال و هوای شهر تغییر می کند. در این شب ها نمی توان جایی از شهر را سراغ گرفت که رنگ خاموشی در آن غالب آمده باشد و چراغ ها همه خاموش شده باشند.

ترافیک خیابان ها تا دم سحر به راه است ، ندای "الغوث الغوث خلصنا من النار یارب" مومنان سکوت شب را می شکند ، همه از زن و مرد ، پیر و جوان ، کوچک و بزرگ اگر بتوانند رو به سوی مساجد می گذارند و در خانه خود پناه می گیرند.

شب های قدر فرصتی هستند تا انسان از تاریکی درون خود رها شود و اندکی در خلوت الهی خود با رب العالمین طلب رحمت و مغفرت نماید.

همه خود را به سایه سار قرآن متصل می کنند و زیر سقف تاریک آسمان خدا از پی نور امید و رهایی فریاد "العفو" سر می دهند چرا که رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده اند:" رمضان ماه رحمت خداست" و قرآن کریم بر افضل بودن شب های قدر از هزار ماه تاکید کرده است.

 

حجت الاسلام شیخ حسن پور میسور در این باره گفت: رمز توفیق گرفتن در این شب ها آمادگی داشتن برای ورود به آن است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: بر اساس آیات الهی و روایات رسیده از معصومین علیهم السلام در شب قدر که یکی از این سه شب مورد اشاره است فرشتگان از آسمان به سوی زمین می آیند و بر حجت خدا وارد می شوند.

حجت الاسلام پور میسور تاکید کرد: در این شب ملائک بر حال اهل زمین دعا و برای آنها از خداوند خیر طلب می کنند.

وی ادامه داد: پس این امور این نکته را مورد تاکید قرار می دهد که برای ورود به شب های احیا باید خود را احیا کنیم و برای آن مراتبی است که نخستین آن توبه از سر صدق است.

 


این کارشناس مذهبی اضافه کرد: شب قدر از بدو آفرینش آدم تاکنون وجود داشته و در طول این مدت هر ساله در این شب مقدس تقدیر بشر و اجنه و در یک کلام کل کائنات بر حجت خدا بر روی زمین عرضه می شود و مورد تایید قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در فاصله بین مبعوث شدن انبیاء الهی تقدیر هستی توسط کدام حجت خدا مورد تایید قرار می گرفت ابراز داشت: علم ما به احوال انبیای الهی محدود است و ما از احوالات خاصه آنها بی خبریم به عنوان مثال حد فاصل مبعوث شدن حضرت مسیح (ع) تا بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) پیامبرانی نظیر آن حضرت و حضرت خضر (ع) در قید حیات بوده اند و هم اکنون نیز زنده و در غیبت به سر می برند و این امر نشان می دهد که حجت خدا همیشه بر روی زمین حضور داشته و دارد و اکنون این امر بر حضرت بقیه الله (عج) عرضه می شود.

حجت الاسلام پور میسور ادامه داد: آنچه برای ما مسلمانان اهمیت این شب را بیشتر از سایر ادیان کرده است نزول قرآن در آن و البته شهادت مولای متقیان علی علیه السلام در یکی از این سه شب است که جنبه معنوی افزونتری به ما بخشیده است.

وی تصریح کرد: اهمیت این شب برای حضرت فاطمه زهرا (س) به قدری بوده است که فزندان خردسالشان را در طول روز می خواباندند تا در شب قدر آماده احیا باشند .

این استاد حوزه ابراز داشت: در بین این شبها بر اساس روایات ارجحیت شب 23 رمضان بیش از دو شب قبلی است و برخی معتقدند در شب نوزدهم مقدرات عالم نوشته شده در شب بیست و یکم به امام عصر عرضه می شود و در شب بیست و سوم مورد تایید ایشان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در این شب مبارک تقدیر همه اعم از مسلمان و غیر مسلمان بر امام زمان (عج) که امام همه عالمیان است عرضه می شود و مهر تایید ایشان را دریافت می کند.

آری شب قدر شب زنده شدن دل های به خواب رفته ای است که با گریه در پیشگاه حق سعی در جلب توجه الطاف الهی دارند و می کوشند ولی و صاحب امر خود را که خلیفه خدا بر زمین است نسبت به خود مشعوف و از عنایات او نسبت به خود بهره مند شوند.
.............................
گزارش از رامین فرهودی
 

کد خبر 2106733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha