بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم احیا و عزاداری در دومین شب از لیالی با برکت قدر در بیش از هزار مسجد این استان برگزار شد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی قدر در بیش از هزار مسجد این استان برپا شد، افزود: این آیین دوشنبه شب با شرکت مردم مؤمن و دوست دار اهل بیت(ع) خراسان شمالی و با حضور یک هزار مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این شب برنامه های مذهبی چون نماز مغرب و عشاء، نماز 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، مناجات خوانی، سخنرانی و مراسم قرآن به سر اجرا گردید.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا علاوه بر برنامه های فوق، شب گذشته مراسم عزاداری شهادت نخستین امام شیعیان؛ حضرت امام علی(ع) نیز با حضور مداحان و ذاکران استانی و کشوری در مساجد و حسینیه های استان برگزار شد.

وی گفت: مردم خراسان شمالی در شب شهادت جانسوز امام علی(ع) سراسر سیاهپوش و عزادار بودند و با برپایی مجالس عزا و سوگواری در مساجد و حسينيه ها در رثای شهادت آن حضرت اشک ماتم ریخته و در آیین های شب قدر شرکت کردند.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به اینکه شب گذشته مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر و عزاداری شهادت مولی الموحدین به طور ویژه در 10 مسجد محوری خراسان شمالی برگزار شد، تصریح کرد: در این مساجد مراسمات مختلف مناجات و مداحی، سینه زنی، قرائت قرآن و دعا، اقامه نماز، قرآن بر سر گرفتن و ... با حضور ائمه جمعه شهرهای مختلف استان و سخنرانان میهمان از حوزه های علمیه قم و مشهد برپا شد.

وی اظهار داشت: این مراسم در بجنورد در محل مصلای حضرت امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام گل زاده و امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) موسوم به معصوم زاده با سخنرانی حجت الاسلام شرفخانی، در شیروان در محل مصلای نماز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام یعقوبی و در اسفراین نیز در محل مسجد امام حسین(ع) این شهر با سخنرانی حجت الاسلام محمدیان برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا مراسم یاد شده در فاروج با سخنرانی حجت الاسلام محمدزاده در محل مسجد جامع این شهر، در گرمه با سخنرانی حجت الاسلام گرمابی در مسجد موسی بن جعفر(ع) و در مانه و سملقان نيز با سخنرانی حجت الاسلام احمدزاده در مسجد جامع شهر آشخانه برپا شد.

گفتنی است، بنا بر گزارش های رسیده، مراسم ویژه دومین شب از لیالی قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع)، علاوه بر مساجد و حسینیه های شهرهای خراسان شمالی در مساجد روستایی این استان نیز با سخنرانی روحانیان اعزامی، قرائت دعای جوشن کبیر، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم قرآن به سر و نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شده است.