سیرجان - خبرگزاری مهر: در حالی روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برای روزه داران سیرجانی بارانی شد که این باران کاهش دمای بیش از 40 درجه ای را برای مومنان روزه دار را به ارمغان داشت.

به گزارش خبرنگارمهر، بارش باران در سیرجان از بعداز ظهر چهارشنبه آغاز شد و تا نیمه های همان شب ادامه داشت.

این بارش رحمت، با شب نزول رحمت بر زمینیان همگام شد و باعث شد روزه داران سیرجانی که با گرمای بیش از 40 درجه هوا، روزگار سپری می کردند، اینک روزهای پایان ماه مبارک رمضان را با کاهش دمای هوا به پایان ببرند.

شدت این بارندگی به اندازه‌ای بود که با شروع بارندگی سیرجان شاهد جاری شدن آب در معابر بود اما در همان ساعات اولیه پس از اتمام بارندگی دیگر اثری از این بارش نبود و گرمای هوا و تشنگی زمین باعث جذب آن شد.

اداره هواشناسی سیرجان میزان بارندگی اخیر را 10 میلیمتر اعلام کرده و این امر باعث کاهش هشت درجه ای دمای هوا شده است.

اکبر متدین کارشناس هواشناسی سیرجان در این رابطه به مهر گفت: این بارندگی به علت این که به صورت رگباری و مقطعی بوده است تاثیر چندانی بر میزان آب های زیرزمینی نداشته و به علت گرمای شدید هوا، آب های حاصل از بارش تبخیر شده اند.

در حالی که این باران تابستانی، سیرجانیان را شگفت زده کرده بود، این نزول و همگام شدن آن با شب رحمت و مغفرت باعث شد که شب زنده داران سیرجانی برای برگزاری مراسم احیا، به مکان های سرپوشیده پناه برده و در این مکان ها به راز و نیاز با خالق خویش بپردازند و نماز شکر برپا کنند.