۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

تغییر جریانات جوی در اردبیل/آخر هفته خنک پیش‌بینی می‌شود

تغییر جریانات جوی در اردبیل/آخر هفته خنک پیش‌بینی می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: هوای گرم تا روز چهارشنبه در استان اردبیل تداوم داشته و با تغییر جریانات جوی آخر هفته خنک در اردبیل پیش بینی می شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از نظر دمایی، هوای گرم در استان تداوم داشته و از روز چهارشنبه قدری از شدت گرما کاسته می‌شود به طوری‌که در روزهای پایانی هفته با تغییر جریانات جوی، هوای خنک در اردبیل پیش بینی می‌شود و البته روز جمعه شاهد کاهش محسوس‌تر دما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا از ساعات ظهر تا اوایل شب شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود، گفت: فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا در غالب مناطق استان به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد:، امروز دما در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر به ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان به ۳۳ تا ۳۵ درجه سلسیوس خواهد رسید که گرم‌ترین روز در هفته جاری خواهد بود.

محمدی ادامه داد: همچنین ناپایداری‌های امروز می‌تواند با شرایط فصلی و محلی در پاره‌ای از مناطق تشدید شده و منجر به بارش تگرگ، اصابت صاعقه، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مجاورت کوهستان سبلان و کوه‌ای باغرو شود که نیاز است هم استانی‌ها به هشدار سطح زرد شماره ۱۸ توجه داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در روز سه شنبه در نوار شمالی استان افزود: لازم به ذکر است که جنوبی شدن جریانات جوی همچنین می‌تواند، امروز و فردا در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای شود؛ این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.

کد خبر 5507687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha