سرپرست پزشکی کاروان ورزشی ناشنوایان ایران گفت: ما با خودمان دستگاه‌های فیزیوتراپی از ایران به بلغارستان آورده‌ایم تا ریکاوری بازیکنان با سرعت صورت بگیرد؛ در حالی که کمتر تیمی با خودش از این دستگاه‌ها به المپیک آورده است.

دکتر احمد فائقی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، در خصوص آخرین شرایط ورزشکاران حاضر در المپیک، اظهار داشت: بروز آسیب دیدگی و مصدومیت در هر رقابتی تا اندازه‌ای طبیعی است. ما اینجا هستیم تا این آسیب دیدگی‌ها را جبران کنیم. خوشبختانه در حال حاضر ورزشکاران ما مشکل خاصی از بابت آسیب دیدگی ندارند.

وی درباره شرایط هوشیار، کاراته کای ایران که روز چهارشنبه دچار مصدومیت شد، گفت: همانطور که گفتم آسیب دیدگی‌ها تا حدی طبیعی است. هوشیار شب گذشته فیزیوتراپی کرد و شرایط جسمانی‌اش مناسب است.

سرپرست پزشکی کاروان ایران همچنین تاکید کرد: در رشته‌های جودو، کشتی آزاد، دو و میدانی که در روزهای آینده مسابقه داریم، هیچ کدام از ورزشکاران مشکلی ندارند. ما با خودمان از ایران دستگاه‌های فیزیوتراپی آورده‌ایم تا فرایند ریکاوری ورزشکاران زودتر صورت بگیرد. در حالی که کمتر تیمی است که این دستگاه‌ها را با خودش به المپیک آورده باشد.

فائقی با بیان اینکه سهم پزشکان کاروان در ریکاوری کردن ورزشکاران از مربیان بیشتر است، تصریح کرد: بعد از پایان مسابقات تازه کار گروه پزشکی آغاز می‌شود تا ورزشکاران به شرایط مناسب جسمانی برگردند.

وی در پایان درباره توصیه‌های پزشکی به ورزشکاران گفت: ما هر روز به ورزشکارانی که مسابقه دارند، توصیه‌های لازم را داریم که از چه غذاهایی استفاده کنند. حتی مربیان بعضی از رشته‌ها مانند کشتی و والیبال حتی برای آب خوردن هم از کادر پزشکی اجازه می‌گیرند چون بحث تغذیه در عملکرد ورزشکاران بسیار موثر است.

کاروان ورزشی ایران برای حضور در بیست و دومین دوره مسابقات المپیک ناشنوایان در شهر صوفیه بلغارستان حضور دارد. این مسابقات تا روز سیزدهم مردادماه ادامه دارد.