تیم فوتبال جوانان ایران که در تورنمنت "وین فانگ چین" حضور یافته است، در دو بازی آخر خود در این رقابتها یک پیروزی و یک شکست را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین بازی مرحله مقدماتی تورنمنت "وین فانگ چین" تیم جوانان ایران مقابل تیم قدرتمند چیواس مکزیک یک بر صفر شکست خورد. در این بازی چیواسی‌ها در دقیقه 20 دروازه ایران را باز کردند و تیم جوانان در دقیقه 40 بازی به یک پنالتی رسید که ضربه میلاد سرلک توسط دروازه‌بان تیم چیواس مهار شد. یک مرتبه هم در نیمه دوم توپ بازیکنان ایران به تیر دروازه تیم مکزیکی برخورد کرد اما در مجموع چیواسی‌ها بودند که با پیروزی در این مسابقه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

شاگردان رحیم میرآخوری پس از بازی مقابل چیواس، توانست در یک بازی برتر 9 بر صفر تیم مغولستان را شکست دهد. آخرین بازی تیم جوانان امروز ساعت 12:30 به وقت تهران مقابل رنجرز هنگ کنگ خواهد بود.

علی دوستی‌مهر در خصوص عملکرد تیم فوتبال جوانان ایران در چین، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این نخستین اردوی خارجی تیم فوتبال جوانان بود و بازیکنان این تیم هم برای نخستین مرتبه با تیم‌‍های خارجی روبرو شدند. در هر حال همانطور که قبلا هم گفته بودم تیم جوانان برای کسب تجربه به چین آمد و بازی‌های خوبی را هم انجام داد

وی با اشاره به اینکه بازی مقابل تیم‌های قدرتمند برزیلی و مکزیکی مانند سائوپائولوی برزیل و چیواس مکزیک تجربه خوبی برای بازیکنان تیم جوانان بود، ادامه داد: برای حضور در این تورنمنت اهدافی داشتیم که به آنها رسیدیم. می‌خواستیم از بین بازیکنانی که به چین برده‌ایم، نفرات شایسته را انتخاب کنیم که این اتفاق هم رخ داد.

مدیر فنی تیم فوتبال جوانان همچنین اضافه کرد: هر چند حریفانمان بسیار خوب بودند اما در واقع با تیم کامل به چین نیامدیم و برخی نفرات تیم در ایران ماندند. شاید اگر آنها را به چین می‌آوردیم با دست پر می‌توانستیم بازگردیم. به هر حال برای ما نتیجه مهم نیست و دو شکستی که پیش آمده، در دو بازی نزدیک و مقابل حریفان قدرتمند برزیلی و مکزیکی بوده است.

مدیرفنی تیم جوانان در پایان گفت: هدف‌مان صعود از مرحله مقدماتی و شکست دادن تیم‌های عربستان، لبنان و تاجیکستان است و کادرفنی و بازیکنان به شکست این سه تیم فکر می‌کنند تا به مرحله نهایی رقابتها در میانمار صعود کنیم و یک تیم پرقدرت را به رقابتها بفرستیم و سهمیه جام جهانی جوانان را کسب کنیم. برای ما نتیجه در چین اصلا مهم نیست.