شاهرود - خبرگزاری مهر: امام جمعه شاهرود گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین ایام ماه مبارک رمضان را ده روز پایانی این ماه دانست و تصریح کرد: ابن در صورتی است که برخی متاسفانه گمان می کنند ماه مبارک رمضان پس از ايام ليالي قدر به پايان مي رسد.

حجت الاسلام محمود ترابي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: اين حضور  ترجمه آیه « قالُو رَبُّنَا اَلله ثُمَّ اَستَقامُوا» است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی عظیم روز قدس و حضور پرشور مردم در این مراسم نوید بخش رهایی فلسطین از چنگال رژیم غاصب صهیونیسم است.

ترابی در بخش دیگری با بیان اینکه برخی گمان می کنند ماه مبارک رمضان پس از ايام ليالي قدر به پايان مي رسد اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) بهترين ایام ماه مبارک رمضان را ده روز پاياني می دانسته و همواره اين ده روز را در چادر تک نفره در مسجدشان اعتکاف مي کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصريح کرد: اعمال انسان در معرض از بین رفتن است و ما باید ابقاء علی العمل بوده و با قیمت کشاندن اعمالمان اجازه ندهیم شیطان دستاوردی که داریم را بدزد.

وی اضافه کرد: شيطان مانند دزدي ماهر است که در ماه هاي خوب، در کنار درب مساجد، در گذرگاه ها و در غروب روزه داري ايستاده که بندگان را در پيشگاه خداوند روسياه کند.

ترابی با بیان اینکه ما بايد قدردان ماه پر و خیر برکت رمضان باشیم افزود: در تعبيرات هست که اگر انسان بداند خداوند متعال چقدر از جلال و جبروتش در نماز به انسان مي فروشاند هرگز دوست ندارد نماز را رها کند و دلش می خواهد همواره در حال عبادت خدا باشد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند است و خداوند بنده اي را که زمين مي خورد و دوباره بلند شده و مي گويد من راه درست را ادامه مي دهم را دوست دارد.

ترابی در خاتمه اظهار داشت: مرحوم آيه الله بهجت مي فرمايد: عزم بر ترک گناه، مهم ترين و زيباترين بخش تقواي الهي است، و اگر به انسان بگويند اين انبار ارزن را بايد دانه دانه به انبار ديگري ببري، نگو نمي شود بلکه بايد شروع کرد و در مسير قرار گرفت.