رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان گفت: سلطانی‌فر پیشینه حضور در سازمان تربیت بدنی را دارد و به همین خاطر سطح توقعات از وی زیاد است.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعلام نام مسعود سلطانی‌فر به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: وی یکی از مدیران با تجربه در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که در چند جا به عنوان استاندار نیز فعالیت کرده است. به همین خاطر باید سلطانی‌فر را مدیر توانمندی دانست که در چندین استان به عنوان استاندار یا معاون استاندار مشغول به کار بوده است.

وی همچنین افزود: خوشبختانه ایشان سوابقی هم در سازمان تربیت بدنی داشته است. آقای سلطانی‌فر قائم مقام سازمان تربیت بدنی بوده که در آن مقطع آشنایی خوبی نسبت به فضای ورزش و مجموعه نیروهای آن کسب کرده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: این شناخت وی باعث شده تا در مدیریت سطح کلان و نیز ورزش بتواند تخصص داشته باشد که این موضوع عملکرد وی را بهتر خواهد کرد. ما معتقدیم در هر حوزه یک مدیر باید توانمند و هدف گذار باشد و لازم نیست که حتما ورزشی و تخصصی باشد.

وی ادامه داد: یک مدیر موفق مدیر برنامه ریز و هدف گذار است که در آن حوزه مربوطه می‌تواند نتیجه گیری مضاعفی داشته باشد. امیدوارم آقای سلطانی فر نیز در وزارت ورزش بتواند خواسته ها را برآورده کند.

داوری در خصوص خواسته های دوومیدانی از وزیر احتمالی ورزش و جوانان گفت: فکر می کنم یک مقدار کار برای آقای سلطانی فر سخت بشود. زمانی که وی قائم مقام سازمان تربیت بدنی بود من در استان ها کار کردم و از نزدیک با یکدیگر آشنایی داریم ضمن این که وی در مجموعه سیاسی و اقتصادی بوده و مجموعه قوی ای نیز برایش فراهم شده است پس توقعاتی هم داریم.

وی خاطرنشان کرد: من از طریق صنف دوومیدانی حرف می زنم که یک ورزش انفرادی بوده و می تواند 33 رشته را شامل شود و بالغ بر 140 مدال در بازی ها آسیایی، جهانی و المپیک را در بر می گیرد. اگر این ثبات را افزایش دهیم می توان به جایگاه خوبی در ورزش برسیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی افزود: در خصوص رشته های پایه و پرمدال بحث های زیادی صورت می گیرد که نتایج لازم را به دست نیاورده است. اگر من رشته پایه هستم و می توانم به سایر رشته ها کمک کنم نیازمند به توجه مضاعف و ارتقاء کار را دارم.

وی ادامه داد: دوومیدانی در قبال سایر رشته ها جلوتر رفته و در المپیک به مدال دست یافته است. ما جزء چهار فدراسیونی هستیم که در تاریخ المپیک به مدال دست یافته اند. قطعا در دوره جدید نیازمند توجهات زیادی هستیم.

داوری در خصوص خواسته‌‍های این رشته یادآور شد: ابتدا باید درباره زیرساخت ها توجه کرد. بحث آمایش سرزمین را درباره دوومیدانی مورد توجه قرار دهیم چرا که با توجه به جمعیت کشور و جغرافیایی که داریم می‌نتایج خوبی را در بحث پرورش استعدادها رقم بزنیم.

وی همچنین تصریح کرد: بحث اعتبارات خیلی مهم است. این یک سال اخیر برای جامعه ورزش بسیار سخت گذشت که امیدوارم حل شود و اعتبارات تاثیرگذاری برای دوومیدانی در نظر گرفته شود. ما به کمپ‌های دوومیدانی نیز احتیاج داریم و باید در مکان های هم سطح با دریا و ارتفاعات کمپ داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: مهمترین موضوع ما امکانات مربوط به این رشته است که در ایران تولید نمی‌شود و در این سال‌ها واردات خیلی اندکی داشتیم و بابت آنها هزینه ‌ای گزافی نیز پرداخت کرده‌ایم. در خصوص امکانات رشته‌های مختلف نیازمند جدی وزارت ورزش هستیم.