تیم ملی بسکتبال عربستان با پیروزی برابر تایلند و کسب عنوان سیزدهم به کار خود در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا پایان داد. عربستان در حالی در این بازی به برتری دست یافت که نتیجه دیدارهای گذشته خود را واگذار کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در چارچوب روز دوم از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهانی امروز سه شنبه دو تیم ملی عربستان و تایلند برای تعیین رده‎بندی تیم‌های سیزدهم و چهاردهم این دوره از مسابقات در مانیل فیلیپین به مصاف هم رفتند که طی آن عربستان با نتیجه 93 بر 80 حریف خودرا شکست داد. بازیکنان عربستان در  حالی برنده این بازی شدند که نتیجه کواتر نخست را واگذار کردند اما آنها در سایر کوارترها به برتری دست یافتند و توانستند برنده نهایی بازی شوند.  نتیجه کامل دیدار دو تیم عربستان و تایلند به شرح زیر است:

* عربستان 93 - تایلند 80

(23 بر 27)، (29 بر 24)، (18 بر 17)، (23 بر 12)

پیروزی برابر تایلند نخستین برد تیم ملی عربستان در مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا بود. این تیم که د رگروه A مرحله مقدماتی برابر چین‌تایپه، فیلیپین و هنگ‌کنگ متحمل شکست شده بود، با کسب این پیروزی در رده سیزدهم مسابقات قرار گرفت. تایلند هم که با غلبه بر مالزی حریف عربستان در این مرحله از مسابقات شده بود، به عنوان چهاردهم بسنده کرد. این تیم در گروه D مقابل قزاقستان، بحرین و هند متحمل شکست شده بود.

روز گذشته مالزی در دیدار تعیین کننده برای رده بندی تیم‌های چهاردهم و پانزدهم شکست خورد و به عنوان پانزدهم بسنده کرده بود. بدین ترتیب در پایان ششمین روز مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا رده‌بندی تیم‌های سیزدهم تا پانزدهم مشخص شد.

بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا که از 10 مردادماه در مانیل فیلیپین آغاز شد تا 20 مردادماه ادامه دارد. سه تیم برتر این مسابقات صاحب سهمیه مسابقات جهانی اسپانیا می‌شوند.