۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۲۳:۱۹

بسکتبال مردان آسیا - فیلیپین؛

پایان دیدارهای روز دوم مرحله دوم با بلاتکلیفی 5 تیم/ ایران و چهار تیم دیگر صعود کردند

پایان دیدارهای روز دوم مرحله دوم با بلاتکلیفی 5 تیم/ ایران و چهار تیم دیگر صعود کردند

دومین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در حالی به پایان رسید که علاوه بر ایران، چهار تیم چین‌تایپه، فیلیپین، قطر و کره‌جنوبی هم صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قطعی کردند. با این اوصاف دیدارهای روز چهارشنبه این تیم‌هابه نوعی تشریفاتی و تنها برای نهایی شدن جایگاه آنهاست.

 به گزاش خبرنگار مهر، مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز سه شنبه با دیدار تیم‌های اردن و هنگ‌کنگ در مانیل فیلیپین آغاز شد. بعد از این دیدار که از گروه E  برگزار شد و با برتری اردنیها همراه بود، تیم ملی کشورمان برای برگزاری نخستین دیدار گروه F  به مصاف بحرین رفت و موفق شد این تیم را با 19 اختلاف امتیاز شکست دهد.

در سایر دیدارهای این روز از مسابقات ژاپن با تنها سه اختلاف امتیاز مغلوب چین‌تایپه شد. قطر با 10 اختلاف امتیاز نتیجه دیدار برابر فیلیپین میزبان را واگذار کرد و چین هم در مصاف با هند به برتری قاطع دست یافت. کره‌جنوبی – قزاقستان آخرین دیدار این روز از مسابقات بود که طی آن کره‌ای‌ها موفق به کسب پیروزی شدند. این سومین برد کره‌جنوبی و دومین باخت قزاقستان در این دوره از مسابقات بود.

نتایج دومین روز از مرحله دوم بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه E

* هنگ کنگ 54 - اردن 80
* چین تایپه 79 - ژاپن 76
* قطر 70 - فیلیپین 80

گروه F

* ایران 75 - بحرین 56
* هند 45 - چین 79
* کره جنوبی 71 - قزاقستان 47

با توجه به دیدارهای برگزار شده در دومین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا تیم‎های ایران و چین‌تایپه با هشت امتیاز کامل صدرنشینی خود در گروه‌های E و F را تثبیت کردند. ضمن اینکه تیم‌های هنگ‌کنگ و هند هم در رده انتهایی این گروه‌ها باقی ماندند.

رده‌بندی تیم‌ها در پایان دیدارهای روز دوم از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه E

1- چین تایپه (4 بازی، 4 برد، بدون باخت، 8 امتیاز)
2- فیلیپین (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)
3- قطر (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)

4- اردن (4 بازی، یک برد، 3 باخت، 5 امتیاز)
5- ژاپن (4 بازی، یک برد، 3 باخت، 5 امتیاز)
6- هنگ کنگ (4 بازی، بدون برد، 4 باخت، 4 امتیاز)

گروه F

1- ایران (4 بازی، 4 برد، بدون باخت، 8 امتیاز)
2- کره جنوبی (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)

3- چین (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
4- قزاقستان (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
5- بحرین (4 بازی، یک برد، 3 باخت، 5 امتیاز)
6- هند (4 بازی، بدون برد، 4 باخت، 4 امتیاز)


به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به رده‌بندی تیم‌ها تیم های ایران و چین‌تایپه به عنوان صدرنشین دو گروه   F و ث همراه با تیمهای فیلیپین و کره‌جنوبی که در این روز از مسابقات موفق به کسب برتری شدند، صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات را قطعی کردند. قطر هم با وجود متحمل شدن شکست در این روز از مسابقات موفق به صعود شد.

این در حالی است که در پایان این روز از مسابقات و با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد دو تیم هنگ‌کنگ و هند  که هیچ بردی ندارند، شانسی برای صعود نخواهند داشت. این تیم‌ها باید پس از پایان مرحله دوم مسابقات دیدارهای خود را برای رده بندی تیم های نهم تا دوازدهم دنبال کنند.

با این اوصاف اردن، ژاپن، چین، قزاقستان و بحرین پنج تیم بلاتکلیف برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا هستند. این تیم‌ها باید تلاش کنند با کسب بهترین نتیجه در روز پایانی مرحله دوم مسابقات، سه سهمیه باقی مانده برای صعود را از آن خود کنند.

در هر صورت مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا روز چهارشنبه با برگزاری 6 دیدار به پایان می‌رسد. در این روز از مسابقات نتیجه دیدار ایران برابر قزاقستان و همچنین دیدار تیم‌های چین‌تایپه، فیلیپین، قطر و کره‌جنوبی که صعودشان قطعی شده است، به نوعی تشریفاتی و تنها برای نهایی شدن جایگاه آنهاست. جایگاه تیم ها در این مرحله تعیین کننده وضعیت دیدار آنها در مرحله یک چهارم است. بر این اساس تیم ایران در صورت حفظ صدرنشینی باید به مصاف تیم چهارم گروه E برود که یکی از دو تیم اردن و ژاپن خواهد بود. این دو تیم فردا باید به مصاف یکدیگر بروند.

برنامه دیدارهای روز پایانی مرحله دوم بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه 16 مردادماه

گروه E

* اردن - ژاپن
* قطر - چین تایپه
* فیلیپین - هنگ کنگ

گروه F

* ایران - قزاقستان
* چین - بحرین
* کره جنوبی - هند

کد خبر 2111541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha