در آغاز رقابتهای جودو نوجوانان جهان در میامی آمریکا دو نماینده ایران در دو روز اول مسابقات از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جودو قهرمانی نوجوانان جهان پنجشنبه 17 مردادماه با حضور 536 جودوکار از  80 کشور دنیا به میزبانی آمریکا در شهر میامی آغاز شد. در روز نخست محمد رشنونژاد در وزن 55- کیلوگرم تنها نماینده کشورمان بود که موفق نشد روی تاتامی حاضر شود و از دور مسابقات کنار رفت. 
 
جمعه در دومین روز این رقابتها نیز علیرضا خجسته در وزن 60- کیلوگرم برای دیدار با "مارتین گیاترو" از اسپانیا به روی تاتامی رفت که در پایان چهار دقیقه مبارزه نتیجه را به حریف واگذار کرد و حذف شد. 
 
اما روز نخست این مسابقات به مبارزات دو وزن 50- کیلوگرم و 55- کیلوگرم اختصاص داشت که در وزن 50- کیلوگرم "ناتیگ گاربانلی" از آذربایجان به مدال طلا دست يافت و "بگلاراشویلی" از گرجستان نایب قهرمان شد. مدال برنز مشترک هم به "ورستریترن" از بلژیک و "بايارا" از مغولستان تعلق گرفت. "زاینتايوف" از قزاقستان به نشان طلای وزن 55- کیلوگرم دست يافت و "الیسه مانزی" از ایتالیا نقره گرفت. "پیتر میلس" از انگلستان به همراه "تورینک تجکادوا" از هلند روی سکوی سوم ایستادند.
 
همچنین در مبارزات روز دوم در وزن 60- کیلوگرم "تاکومی اوشیما" از ژاپن قهرمان شد، "بوگدان آیدوف" از اکراین به نشان نقره دست يافت و "تسوگتباتار" از مغولستان به همراه "مینکوف" از بلژیک به نشان برنز دست پیدا کردند. ضمن اینکه در وزن 66- کیلوگرم "کووبا میچدلاشویلی" از گرجستان به نشان طلا دست يافت. "ابه هیفومی" از ژاپن دوم شد و مدال برنز مشترک هم به پاول ارشوف" از روسیه و به "دیدار خمسه" از قزاقستان تعلق گرفت. 
 
این دوره از مسابقات تا روز یکشنبه در میامی آمریکا جریان دارد.