۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

جودو نوجوانان جهان - آمریکا؛

ملی‌پوشان نوجوان از آمادگی و کسب مدال می‌گویند/ طلسمی که شکسته می‌شود

ملی‌پوشان نوجوان از آمادگی و کسب مدال می‌گویند/ طلسمی که شکسته می‌شود

جودوکاران ایران تا به امروز در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان موفق به کسب هیچ مدالی نشده‌اند اما آنها امید زیادی دارند در دوره چدید این رقابت‌ها که از امشب در آمریکا آغاز می‌شود، طلسم شکنی کرده و صاحب عنوان و مدال شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جودو قهرمانی نوجوانان با حضور 531 جودوکار از 80 کشور دنیا از امشب (به وقت ایران) در میامی آمریکا آغاز می‌شود. شهری که مدتی قبل میزبان رقابت‌های جایزه بزرگ بود و فدراسیون جهانی تنها به دلیل آزمایشی چگونگی میزبانی مسابقات قهرمانی جهان چنین تورنمنتی را در آمریکا برگزار کرد. 
 
اما تیم ملی ایران با 5 جودوکار در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده است. جودو ایران سابقه چندان طولانی در رقابت‌های نوجوانان جهان ندارد و درچند دوره‌ای هم که نمایندگان کشورمان فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کرده‌اند توفیق چندانی نداشته‌اند. باید منتظر ماند و دید آیا تیم تحت رهبری کاظمی که خود فرصت سفر به میامی را پیدا نکرد می‌تواند طلسم مدال آوری در رده نوجوانان روی تاتامی جهانی را بشکند.
 
در ادامه این گزارش خبری  با تیم اعزامی ایران به این دوره از مسابقات بیشتر آشنا شوید:
 
رشنونژاد؛ مردی از دیار خوزستان
محمد رشنونژاد جودوکاری از خطه دلیرمردان خوزستان است. وی متولد 1375 در شهرستان اندیمشک است. از هشت سالگی جودو را زیر نظر علیرضا خورنگ مربی سازنده اندیمشکی آغاز کرد و در کارنامه‌اش مدال نقره مسابقات 2010 قهرمانی آسیا دیده می‌شود. یکی از امیدهای تیم ایران که خود می‌گوید: خیلی خوب تمرین کردیم و اردوی ارمنستان نیز خیلی مفید بود. امیدوارم بتوانیم جواب این تمرینات سخت و زحمات مربیان را با کسب مدال جواب بدهم.
 
 
محمد رشنو نژاد نماینده وزن 55- کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان
 
 
خجسته؛ ساکت ولی آماده و سرحال
علیرضا خجسته جودوکار کرجی تیم ملی نوجوانان ایران هر چند قرعه سختی دارد ولی خیلی توجهی به قرعه ندارد. وی شاگرد استاد پیشکسوت جودو یعنی رضا مدنی است. خجسته سال 1376 در کرج متولد شد و از 5 سالگی الفبای جودو را زیر نظر این استاد  آموخت. وی دو بار به تورنمنت بین‎المللی زیتون ارمنستان اعزام شده و هر دو بار عم موفق به کسب مدال طلا شده است. خجسته هم وضعیت آمادگی خود را خوب توصیف کرد و گفت: وضعیت اردوها بخصوص اردوی ارمنستان خیلی خوب بود. کادر فنی هم رابطه خوبی با اعضای تیم داشت و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی در این دوره کسب کنیم.
 
 
   علیرضا خجسته نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان
 
رسولی؛ کاپیتان با تجربه نوجوانان
سبحان رسولی، جودوکار تهرانی تیم ملی وظیفه کاپیتانی این تیم در آمریکا را برعهده دارد. وی متولد 1375 است و در کلاس درس محمد منصوری، مربی سازنده تهرانی هشت سال پیش جودو را شروع کرد. کسب مدال نقره المپیک دانش آموزی در روسیه و برنز قهرمانی آسیا ماحصل تلاش او طی سال‎های قبل است. وی می‌گوید: از حریفان خود تا حدودی شناخت دارم ولی اینجا مسابقات جهانی است و همه برای کسب مدال به میدان می‌آیند. در وزن من 47 نفر حضور دارند و فکر می‌کنم با وضعیت فعلی جودوی دنیا نمی توان هیچ جودوکاری را دست کم گرفت. همه اعضای تیم وضعیت روحی روانی خوبی دارند و امیدوارم که بتوانیم با دست پر برگردیم.
 
 
                                                                         سبحان رسولی نماینده وزن 73-کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان
 
صفویه، برای طلا مبارزه می‌کند
رامین صفویه با قد و بالای مناسبی که دارد یکی از امیدهای کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان است. او متولد 1375 در شهرستان قزوین می‌باشد. 5 سال است که جودو را زیر نظر اردشیر موحد دانش از مربیان خوب و سازنده جودو کشورمان آموزش می‌بیند و مدال برنز دانش آموزان جهان در روسیه را در کارنامه دارد. در وزن 90- کیلوگرم 25 جودوکار حضور دارد که صفویه می‌گوید: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم بتوانم نتیجه خوبی کسب کنم. من به رقیبان توجهی ندارم و فقط برای کسب پیروزی به روی تاتامی می‌روم.
 
 
 
رامین صفویه نماینده وزن 90- کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان
 
عربی؛ با تجربه و پرامید
جودوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان متولد 1375 در تهران است. حسین عربی از 6 سال قبل در کلاس جودو استاد اصغرعابدی شروع به آموزش رشته جودو کرد و در این مدت دو مدال طلای مسابقات بین‌المللی زیتون ارمنستان و طلای المپیک دانش آموزی روسیه را در کارنامه افتخارات خود ثبت کرده است. وی شرایط آمادگی خود را خوب توصیف کرد و گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. بخصوص اردوی ارمنستان که تاثیر زیادی در عملکرد تیم داشت. من امیدوارم بتوانم توانایی خود را در میامی نمایش داده و نتایج خوبی کسب کنم. هر چند کار دشوار است.
 
حسین عربی نماینده وزن 90+ کیلوگرم تیم ملی جودو نوجوانان
 
مسابقات جودو نوجوانان جهان از ساعت 20 امشب به وقت تهراندر ميامی آمريکا آغاز می‎شود.
کد خبر 2112398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha