رئیس فدراسیون گلف با بیان این که سلطانی‌فر از تمامی ظرفیت‌های ورزش استفاده خواهد کرد، گفت: به نظرم حضور سلطانی‌فر رنسانس جدیدی را در ورزش به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیکاوس سعیدی ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد اکثر کارشناسان، ورزش پدیده‌ای است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی نقش بی‌بدیلی دارد. ورزش عاملی است که برای شادابی و سلامت عمومی جامعه و مصداق حرکت پویایی و نماد افتخار و غرور ملی است.

وی افزود: شاید تاکنون کمتر مدیری توانسته است که از تمام ظرفیت‌های بالقوه ورزشی در همه ابعاد آن استفاده و به تمامی مولفه‌های اثرگذار و اثرپذیر آن توجه کرده باشد و همواره به دلیل حواشی اجتناب ناپذیر ورزش کشور که در ذات آن نهفته است، علی‌رغم وجود دیدگاه‌ها و نظرات آرمانی در دام روزمرگی و آن حواشی افتاده و از نگاه فرابخشی و ملی زاویه و فاصله گرفته‌اند.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: با توجه به انتخاب دکتر سلطانی‌فر که مدیری کار آزموده و برنامه محور است به نظر می‌رسد که رنسانس جدیدی در ورزش کشور به وجود خواهد آمد و شاهد تغییرات و تحولات جدیدی در این حوزه باشیم.

سعیدی همچنین گفت: یکی از مشکلات جدی ورزش کشور تسلط اقتصاد دولتی و شبه دولتی بر بخش خصوصی و باشگاه‌هاست که باعث شده ورزش باشگاهی و حرفه‌ای در محیطی کاملا دولتی شکل گرفته و از ساختار و بنیه‌قوی و مردمی برخوردار نباشد و لازم است بدون شتابزدگی و بابررسی دقیق و تبیین وضع موجود تحول اساسی در جهت تقویت سطح مشارکت مردم و توانمند سازی بخش خصوصی در ورزش و نظام باشگاه داری کشور ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات اساسی ورزش کشور کمبود قوانین موضوعی و حمایتی ورزش است که مغفول مانده ضمن اینکه قوانین موجود نیز احتیاج به بازنگری و به روز رسانی دارد. در حال حاضر به نظر می‌رسد ساختار کنونی وزارت ورزش و جوانان،از انعطاف و کارآمدی لازم برای ایجاد تحول و جهش در ورزش کشور برخوردار نیست و بایستی مورد مهندسی مجدد و بازخوانی قرار گیرد و همچنین از مدیرانی در سطوح میانی و عالی آن استفاده شود که از تفکر خلاق و نگاه فرابخشی و تیمی برخوردار باشند تا هم افزایی و ارزش افزوده مطلوب و مورد نظر در این بخش ایجاد شود.

سعیدی افزود:متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های خوب صورت گرفته هنوز شاهد اتلاف منابع، گسستگی در مدیریت و عدم تلفیق برنامه‌های درون بخشی و فرابخشی در حوزه ورزش هستیم و به نوعی ورزش کشور به صورت پروژه‌ای هدایت می‌شود در همین راستا تداخل و هم پوشانی نهاد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیز باید جای خود را به تعامل، همکاری و هماهنگی دهد و در نهایت یک تقسیم کار ملی در بخش ورزش کشور در بین عناصر و اجزاء مختلف آن در زمینه‌های ورزش همگانی، پرورشی، حرفه‌ای و قهرمانی انجام شود.

وی تاکید کرد: با شناختی که از دکتر سلطانی‌فر دارم ایشان به طور قطع تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود ورزش کشور را به کار خواهد گرفت و بنده نیز به عنوان یکی از خادمین ورزش از همه عالمان، نخبگان و دلسوختگان ورزش می‌خواهم دست در دست یکدیگر داده و وی را در تحقق این مهم یاری کنند تا ورزش کشوردر جهت منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارجمند دکتر روحانی به جایگاه واقعی و مورد انتظار برسد.