نایب رئیس فدراسیون جودو با تشکر از دکتر روحاني براي انتخاب مردي از جنس ورزش گفت: اکنون زمان سهم خواهي نيست و همه اهالي ورزش بايد با دوري از حاشيه ها و در آرامش به سلطاني فر براي تحقق اهداف و برنامه هايش کمک کنند. 

آرش میراسماعیلی که میامی آمریکا محل برگزاری مسابقات جودو نوجوانان جهان به سر می‌برد ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: ورزش ایران حرکت رو به رشدی را در اکثر رشته ها آغاز کرده و حضور مردی چون سلطانی فر می تواند این حرکت را تسریع داده و تحولی بزرگ را موجب شود.
 
وی با تشکر از تمام کساني که براي اعتلاي ورزش ايران اسلامي تلاش مي کنند افزود: ورزش ایران پتانسیل بالایی دارد که اگر برنامه های فدراسیون ها کارشناسی شده و به خوبی مدیریت شود و از سوی دیگر وزارت ورزش نیز حمایت همه جانبه ای داشته باشد، می‌توان با گذر از موانع موجود به ورزش روز دنیا نزدیک شد و افتخارات قابل توجهی کسب کرد.
 
میراسماعیلی با تبریک قهرمانی مقتدرانه تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: این جوانان ثابت کردند که می توان کارهای بزرگ را به خوبی انجام داد. کاری که تیم های ملی بسکتبال و والیبال انجام دادند گویای این مدعاست که با مدیریت و حمایت از فدراسیون ها می توان راه‌های پیشرفت را با سرعت طی کرد.
 
نایب رئیس فدراسیون جودو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سلطانی فر تجربه خوبی در ورزش دارد و با ارائه برنامه‌ای که گویای همفکری با متخصصان و کارشناسان است این امیدواری را در خانواده بزرگ ورزش ایجاد کرده که می توان از بن بست خارج شد. وی به خوبی می داند مشکل ورزش چیست و راه حل رفع مشکلات کجاست.
 
مدیر فنی تیم ملی جودو به مسابقات نوجوانان جهان نیز اشاره کرد و گفت: رقابتهای سطح بالا را شاهد بودیم که نکته مهم و بارز آن سرعت در پیشرفت جودو جهان است. تاتامی میامی نشان داد که ما باید خیلی سخت و بیشتر از گذشته کار کنیم تا از این غافله عقب نمانیم، در واقع ما باید خود را به جودو روز دنیا برسانیم.
 
میراسماعیلی افزود: تیم 5 نفره ما در این دوره مبارزات خوبی به نمایش گذاشت و اگر شانس با ما يار بود می توانستیم نتایج بهترین کسب کنیم. البته من از برخی اعضای تیم انتظار بیشتری داشتم که حضور موفق تری در جدول داشته باشند ولی خوب اینها جوانانی هستند که باید حمایت شوند و با حضور در چنین میدانهای بزرگی تجربه کسب کنند.
 
وی ادامه داد: کار اصلی ما در فدراسیون پشتوانه سازی است و بر همین اساس هم تیم های جوانان و نوجوانان ما تمرینات منظمی را دنبال می کنند تا با حضور در میدانهای جهانی و آسیایی برای ساختن تیم ملی قدرتمند آماده شوند. ما باید به سطح اول جودو دنیا برگردیم و مطمئن باشید این پشتوانه سازی به کسب مدال در المپیک 2016 خواهد انجامید.
 
نایب رئیس فدراسیون در پایان گفت: مدال رامین صفویه هر چند به عنوان اولین مدال جهانی نوجوانان ارزش بالایی برای ما داشت ولی راضی کننده نیست و باید تلاش خود را برای رشد و پیشرفت این جوانان دو چندان کنیم.
 
تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی آمریکا با یک مدال برنز رامین صفویه و عنوان هفتمی سبحان رسولی به کار خود پایان داد.