رقابت ها برای انتخاب صدراعظم آینده آلمان در حالی ادامه دارد که حدود نیمی از همپیمانان سنتی سوسیال دموکراتها با انتخاب نامزد رقیب به صدراعظمی موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاندلزبلات، "پیر اشتاین بروک" از حزب سوسیال دموکرات و نامزد صدراعظمی آلمان که رقیب اصلی "آنگلا مرکل" در انتخابات ماه سپتامبر این کشور است، شکست دیگری را از جانب همپیمانان سیاسی خود تجربه کرد. بر این اساس حدود نیمی از سبزهای آلمان برای صدراعظمی این کشور مرکل را به اشتاین بروک ترجیح می دهند. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد مرکل انتخاب 45 درصد سبزها است.

این در حالی است که به طور سنتی حزب سبزها همپیمان سیاسی حزب سوسیال دموکرات بوده و تا کنون چندین بار در دولت ائتلافی به رهبری این حزب حضور داشته که آخرین نمونه آن حضور "یوشکا فیشر" رهبر وقت این حزب در دولت "گرهارد شرودر" بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 53 درصد سبزها طرفدار انتخاب فرد سومی به عنوان صدراعظم آلمان هستند. در حال حاضر مرکل بیشترین طرفدار را در بین رای دهندگان زیر 30 سال آلمان دارد که بر این باورند وی بهترین صدراعظم از زمان اتحاد مجدد دو آلمان بوده است.