۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

با توجه به نظرسنجی ها اعلام شد؛

ناامیدی سوسیال دموکرات های آلمان از پیروزی در برابر مرکل

ناامیدی سوسیال دموکرات های آلمان از پیروزی در برابر مرکل

سقوط میزان محبوبیت "پیر اشتاینبروک" رقیب اصلی "آنگلا مرکل" برای احراز پست صدراعظمی آلمان، نگرانی جناح وی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دی پرسه، نظرسنجی ها حاکی است "پیر اشتاینبروک" نامزد ائتلاف سوسیال دموکرات ها و سبزها آلمان موسوم به قرمز-سبز بخت زیادی برای صدراعظم شدن ندارد.

در حالی که کمتر از 10 هفته به انتخابات پارلمانی آلمان باقی مانده وضعیت اشتاینبروک در نظرسنجی ها سبب ناامیدی جناح اپوزیسیون این کشور شده است. بر این اساس، وی با کسب 22 تا 26 درصد آرا در نظرسنجی ها حدود 30 درصد از مرکل عقب است.

این امر سبب شده برخی از مقامات حزب سوسیال دموکرات به دنبال آرای خاموش جامعه باشند. "آندرئا نالس" از جمله این افراد است که می گوید جناح اپوزیسیون باید با مردم ارتباط مستقیم برقرار کرده و با تاکید بر برنامه های ناموفق دولت مرکل، رای آنها را جلب کند.

وضعیت بد اپوزیسیون در انتخابات این دوره سبب شده برخی رسانه ها انتقادهای تندی را متوجه آن کنند. هفته نامه اشپیگل با اشاره به این موضوع می نویسد: سوسیال دموکرات ها احتمالا با کسب بدترین نتیجه در انتخابات از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، در حال تاریخ ساز شدن هستند.

کد خبر 2096297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha