۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

30 حزب در انتخابات پارلمانی آلمان شرکت می کنند

30 حزب در انتخابات پارلمانی آلمان شرکت می کنند

حدود 30 حزب سیاسی از 16 ایالت آلمان در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر این کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت لوکالی آلمان، اسامی احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی (بوندستاگ) که در روز بیست و دوم سپتامبر برگزار می شود، اعلام شد. بر این اساس علاوه بر احزاب بزرگ و با سابقه دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی، سوسیال دموکرات، سبزها و چپ ها احزاب کوچک و کم سابقه تر نیز برای شرکت در این انتخابات تایید شدند.

این در حالی بود که به جز احزابی که در پارلمان کنونی صاحب کرسی هستند، بقیه احزاب به ویژه احزاب تازه تاسیس برای دریافت مجوز شرکت در انتخابات مذکور، باید دو هزار امضا از هر ایالت جمع آوری می کردند.

طبق این گزارش احزاب "امکانی دیگر برای آلمان"، "حزب مارکسیستی-لنینیستی آلمان" موفق به جمع آوری این تعداد امضا از مجموع 16 ایالت آلمان شده اند در حالی که حزب راستگرای "جنبش مردمی برای آلمان" تنها موفق به جمع آوری امضا در 13 ایالت شده است.

از دیگر احزابی که در انتخابات این دوره بوندستاگ حضور دارند می توان به "جمهوریخواهان"، "حزب دموکرات محیط زیست" و "حزب دلیل" اشاره کرد که دو حزب نخست مجوز فعالیت انتخاباتی در 8 ایالت و حزب دلیل تنها در 5 ایالت را به دست آوردند.

این در حالی است که نظرسنجی ها از پیش بودن اتحادیه دموکرات مسیحی به رهبری "آنگلا مرکل" نسبت به سایر احزاب در انتخابات ماه سپتامبر حکایت دارد. در صورت کسب اکثریت کرسی ها بوندستاگ توسط این حزب، مرکل بار دیگر می تواند به صدراعظمی آلمان انتخاب شود.

کد خبر 2104876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha