رئیس فدراسیون بسکتبال که از نامهربانی‌هایی صورت گرفته علیه این تیم پس از قهرمانی در رقابتهای جام ملت‌های آسیا گله‌مند است، گفت: بسکتبال نیاز به حمایت دارد. من اعتقاد دارم مسئولان ورزش کشور باید به بازیکنان این رشته توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشحون نسبت به کم لطفی‌هایی که به بسکتبال می‌شود گلایه کرد. وی در این خصوص گفت: من به وظیفه‌ای که دارم افتخار می‌کنم و اهل ناله و فغان نیستم. اما باید بگویم که در این مدت نامهربانی‌ها زیاد بوده است.

وی اضافه کرد: مثلا می‌گفتند تیم‌ها قدرت قبلی را نداشته‌اند. در حالی که مقام معظم رهبری این موفقیت ما را تبریک گفتند من نمی‌دانم چرا این موضوع مطرح شد که تیم‌های حاضر در این دوره از رقابتها قدرت قبلی را نداشتند. رئیس جمهور منتخب، آقای دکتر روحانی، مدیرعاملان پرسپولیس و استقلال، آقایان رویانیان و فتح‌الله‌زاده، امیر قلعه‌نویی، علی کریمی و علی دایی قهرمانی ما را تبریک گفتند و این نشان از ارزش کار تیم بسکتبال دارد.

رئیس فدراسیون بسکتبال که روز جمعه با حضور در برنامه "ورزش و مردم" این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد، افزود: من در این رقابتها صحبت‌هایی در بخش فنی و روحیه دادن به بازیکنان داشتم که فکر می‌کنم تاثیرات خوبی داشت. با این حال نگرانی بچه‌ها از این بود که مورد حمایت باشگاه‌هایشان نیستند. باشگاه ها اگر آنگونه که باید، حرکت نکنند، بشدت لطمه خواهیم خورد.

وی در ادامه در خصوص مهمت بچیروویچ اظهار داشت: بچیروویچ مربی باتجربه‌ای است. اصلا کارهای بزرگ آدم‌های بزرگ می‌خواهد. ایشان سه فاکتور داشتند: 1- کار فنی این مربی بالا بود و فقط کره توانست با 11 امتیاز اختلاف به ما ببازد و بقیه تیم‌ها با اختلاف امتیازات بالا شکست خوردند. 2- بچیروویچ معلم روانشناس و با تدبیری است. 3- این مربی هدفگذاری خوبی دارد و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت وی به خوبی اجرا می‌شود.

مشحون ادامه داد: از ابتدا می‌گفتند ما در گروه مرگ قرار داریم، در حالیکه من گفتم اسم این گروه را باید گروه تلاش گذاشت. می‌گفتند چین آن تیمی نبوده که باید باشد در حالی که من اعتقاد دارم ما دیوار چین را شکستیم. چینی که بازیکن NBA و بازیکن باسابقه در ترکیب خود داشت. آنها وقتی به ما باختند همه چیز را باختند.

وی در خصوص ادامه همکاری با این مربی ادامه داد: قرارداد ما با این مربی تا آبان‌ماه اعتبار دارد، با این حال باید قراردادمان را تمدید کنیم تا در جام جهانی هم این مربی را بالای سر تیم داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به موفقیت‌های بسکتبال در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ما در 12 سال گذشته از 56 مدال ممکن 47 مدال کسب کرده‌ایم. بسکتبال ایران موفق به دریافت اسکار جهانی شده که فقط تا پیش از این سه کشور موفق به دریافت این نشان شده بودند: شوروی، اسپانیا و آفریقا. رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال به من گفت که هیچ تیم آسیایی را تا به حال به چنین انسجامی ندیده است. شما همه تیم‌ها را داغان کرده‌اید.

مشحون در پایان اظهار داشت: بسکتبال نیاز به حمایت دارد. من اعتقاد دارم مسئولان ورزش کشور باید به بازیکنان این رشته توجه بیشتری نشان دهند.