مدیر کل سابق دفتر ازدواج و خانواده سازمان ملی جوانان، انتخاب وزرای جوان را برای وزارتخانه های باقی مانده دولت یازدهم میانبری برای رسیدن به اهداف توسعه در مباحث آموزشی، ورزشی دانست و گفت: وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان از جمله وزارتخانه هایی هستند که سرو کار آنها مستقیما با قشر جوان کشور است و ضروری است تا افراد جوان به عنوان گزینه های پیشنهادی به مجلس معرفی شوند.

سید مهدی صدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: جوانگرایی در کابینه دولت و دادن مسئولیت به آنها یک اصل و منطق پذیرفته شده است که در دولتهای گذشته نیز این اصل رعایت شده و با دادن مسوولیت به جوانان اعتماد و تجربه آنها را در اقدامات اجرایی افزایش دادند.

وی با بیان اینکه جوانگرایی برای کابینه دولت یک موضوع کاملاً اختیاری است، تصریح کرد: انتخاب وزاری جوان و چابک سازی در کابینه ممکن است هزینه هایی را به دولت تحمیل کند. از سوی دیگر با انتخاب مدیران کارکشته و میانسال، دولت چالاکی لازم را برای فعالیتهای اجرایی از دست می دهد. بنابراین رئیس دولت در چنین شرایطی باید دست به انتخاب و ریسک بزند.

به گفته صدری، شاید وزارتخانه هایی همچون اقتصاد و امورخارجه و مباحث بین المللی نیازمند انتخاب افراد با تجربه و باسابقه باشد. اما برای وزارتخانه هایی همچون ورزش و جوانان، علوم و آموزش و پرورش که ارتباط مستقیم با قشر جوان کشور دارند، ضروری است تا از افراد جوان برای مدیریت این وزارتخانه ها استفاده شود.

این کارشناس امور جوانان پیشنهاد داد: در زمان باقی مانده برای وزارتخانه هایی که گزینه های پیشنهادی رای نیاوردند فرصتی است تا گزینه های جوان برای سه وزارتخانه به مجلس پیشنهاد شود تا با چابکی و توانمندی در تغییر نگاه و مسیر، مشکلات جوانان را در بخشهای مختلف حل کنند.

وی ادامه داد: قطعاً ما نمی توانیم مسیر کشورهای توسعه یافته را طی کنیم مگر با میانبر. این میانبر قطعاً با چابک سازی و چالاک سازی در دستگاهها و ارگانهای مختلف امکانپذیر است و امروز این فرصت است تا با انتخاب وزرای جوان مسیرهای توسعه را یکی پس از دیگری طی کنیم. چرا که انتخاب جوانان در کابینه قدرت ریسک پذیری را بالا برده و می توان سریعتر به اهداف توسعه در بخشهای مختلف رسید.

صدری با بیان اینکه جوانان به دلیل روحیاتشان قدرت ریسک پذیری بیشتری دارند، گفت: البته لازم است در صورت انتخاب شدن وزیران جوان،آنها دایره ای از مشاوران با تجربه و صاحب نام را برای خود ایجاد کنند تا با کمترین آسیب دیدگی در حوزه جوانان، برنامه ها و اهداف خود را اجرایی کنند.