۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲

وزیر ورزش از میان گزینه‌های جوان و باتجربه انتخاب شود

وزیر ورزش از میان گزینه‌های جوان و باتجربه انتخاب شود

مدیرکل فرهنگی سابق سازمان ملی جوانان گفت: وزیر ورزش باید دارای انرژی و پتانسیل کافی برای کار در این حوزه باشد و از میان جوانان با تجربه انتخاب شود.

مجید امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان باید از حداقل تواناییهای  لازم برای فعالیت در این حوزه به ویژه حوزه حساس جوانان برخوردار باشد اظهار داشت: ما نمی توانیم مدعی شویم وزیر ورزش و جوانان یا وزیر آموزش و پرورش باید حتما علامه دهر باشند. اما این وزرا ضمن داشتن حداقل ها باید بتوانند با طیف های مختلف کار کنند. وزیر باید بتواند از افراد کار بکشد و تعاملش با سایر دستگاهها در بالاترین حد باشد.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان باید مورد حمایت خاص قوا و دستگاههای کشور باشد و به اشکال مختلف با آنها برای بهبود وضعیت جوانان و ورزش همکاری کند. اگر جوانان را به عنوان قوه محرکه کشور می پذیریم نباید اقداماتی را انجام دهیم که خلاف این موضوع است.

به گفته مدیرکل فرهنگی سابق سازمان ملی جوانان در دولت دهم طی سه سال التهاباتی به علت ادغام سازمان ملی جوانان در وزارتخانه جدید به وجود آمد که باعث شد انگیزه کار کردن در حوزه جوانان  کم شود. این دعواها نیز هیچ نتیجه ای در بر نداشت. همه باید بپذیریم که این وزارتخانه به علت سرو کار داشتن با نیروهای جوان جزو دستگاههای مهم و استراتژیک است و باید وزیری جوان،متعهد،کاردان و با تجربه برای آن انتخاب شود.  وقتی شعار می دهیم که جوانان سرمایه انسانی ما هستند باید حق و حقوق آنهارا رعایت کنیم و حداقل خواسته های آنها را که انتخاب نیرویی از میان خودشان است را قبول کنیم.

وی افزود: سرمایه انسانی این نیست که چهار حرف پرطمتراق در مورد جوانان بزنیم. جوانان برنامه عملی از مدیران اجرایی می خواهند و اگر به احساسشان خدشه وارد شود از او دلزده می شوند و مجموعه را از خودشان نمی دانند. وزیر ورزش باید در این حوزه فعال باشد و به حرف های قشنگ بسنده نکند. وزیر جدید باید مشارکت پذیر باشد. وزیر جوان همیشه مشورت پذیر است و از نیروهای جوان استفاده می کند.

امیدی با اعلام اینکه در عصر انفجار اطلاعات نمی توان از کوچکترین اتفاقات به سادگی عبور کرد، افزود: در حوزه ورزش و جوانان وزیری را می خواهیم که مورد توافق همگان باشد و تمامی افراد به او کمک کنند. وزیر جدید باید از پتانسیل کافی و انرژی لازم برخوردار باشد. نمی توان وزیری را انتخاب کرد که توان لازم را برای پیگیری امور ندارد. متاسفانه در سالهای اخیر در این حوزه ها شعاری برخورد شده است که همین مسئله باعث شد دچار روزمرگی و فشارهای سیاسی شویم.

 

 

 

کد خبر 2116548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha