بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مراسم راه اندازی دو مدرسه امین در این استان بر نقش مدارس در ترویج فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه، راه‌اندازی مدارس امین را یک امر مقدس دانست.

وی ادامه داد: در این مدارس به دانش‌آموزان الگوهای تربیتی با محوریت آیات، روایات و سیره ائمه معصوم(ع) ارائه می‌شود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: تربیت فرزند از خود فرزند بااهمیت‌تر است و خانواده‌ها باید با همکاری مدارس در تربیت صحیح فرزندان خود تلاش کنند.

وی راه‌اندازی این مدارس را در اشاعه فرهنگ دینی در بین قشر جوان و نوجوان جامعه بسیار مؤثر خواند و با تأکید بر نقش مدارس در ترویج فرهنگ اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان، افزود: راه‌اندازی این مدارس همچنین در مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمنان بسیار مؤثر خواهد بود.

دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه نیز در این آیین عنوان کرد: مدارس امین با همکاری حوزه علمیه و استقرار یک روحانی به صورت مستمر و دائمی در آموزشگاه همانند حضور یک مدیر در آموزشگاه فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدصادق محمودیان اضافه کرد: دانش آموزان دو آموزشگاه پسرانه و دخترانه مقطع متوسطه اول زیر پوشش مدارس امین استان قرار می‌گیرند.

وی اذعان داشت: امیدواریم با ایجاد و راه‌اندازی مدارس امین بتوانیم گام‌های خوبی در راستای تعالیم دینی و اسلامی دانش‌آموزان برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست، تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد را از مهم‌ترین اهداف مدارس امین خواند و اظهار امیدواری کرد که خروجی این مدارس در ساختن آینده جامعه نیز بسیار مؤثر است.

محمد وحیدی از کسب عنوان کمیته برتر کشوری توسط دبیرخانه کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه استان  خراسان شمالی خبر داد.

وی با رضایت بخش خواندن عملکرد استان در این حوزه گفت: در حوزه اجرایی هنوز اقدامات زیادی باقی مانده و لازم است تلاش مضاعفی در این حوزه انجام گیرد.