اراک - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در اراک خبر داد و گفت: : برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده باید این فرهنگ با جدیت مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه دفاع مقدس سی و یکم شهریور ماه سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مجموعه ورزشی 15 هزار نفری امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه دفاع مقدس به طورکامل مختص به نقش و جایگاه استان در دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: این نمایشگاه با 17 غرفه در حوزه‌های فرهنگی، پشتیبانی، مقاومت و ایثار، صنعت و جنگ، پدافند غیر عامل، نقش لشکر پیاده، امداد و نجات و درمان جانبازان و مجروحان جنگی، روحانیون و جنگ و جهادگران است.

کریمی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه قشرهای مختلف مردم است و باید نقش و اثرگذاری ملت در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به خوبی در هفته دفاع مقدس با بر پایی نمایشگاه‌ها تبیین و ترسیم شود، بیان کرد: در این نمایشگاه به مدت 7 شب و هر شب به نام یک قشر با حضور مردم شریف استان برنامه‌هایی اعم از سرودهای حماسی، نور افشانی، برنامه‌های نمایشی و خاطره گویی برگزار می‌شود.

وی به لزوم تشریح ابعاد دفاع مقدس به عنوان مدرسه آزادگی، انسانیت و عزتمندی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: افتخارات دفاع مقدس حاصل ولایت پذیری و پشتیبانی ملت رشید ایران بود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌های گسترده‌ای برای هفته دفاع مقدس استان مرکزی تدارک دیده شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پررنگ در این عرصه وارد شوند.

کریمی تصریح کرد: امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهدا، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگانی‌ است که شبانه‌ روز در سنگرهای حق علیه باطل مبارزه کرده و در این مسیر کوچک‌ترین تردیدی به دل راه ندادند.

وی ابراز داشت: ایثارگری‌های جوانان در دوران دفاع مقدس را باید زنده نگاه داریم تا نسل جدید با دلاوری‌ها و فضای هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند چرا که عزت و افتخار امروز کشور و ملت ایران مدیون ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان  با تاکید بر اینکه دفاع مقدس اقتدار، عظمت و امنیت ایران اسلامی را در جهان به تثبیت رساند، اظهار کرد: حاکم شدن فضای آرامش و امید به آینده در ملت ایران تنها به دلیل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود که با پشتیبانی همه جانبه مردم به سرانجام رسید