کوهدشت - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کوهدشت رتبه اول تولید انار و ذرت دانه ای لرستان را در اختیار دارد.

اسحاق طاهری مقدم در حاشیه بازدید از منطقه عشایری ضرون کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان کوهدشت با تولید 26 هزار تن انار از نظر تولید انار رتبه نخست استان را داراست.

وی با اشاره به اینکه محصول انار کوهدشت یک محصول ارگانیک است، بیان داشت: در حال حاضر این محصول به کشورهای مختلف جهان و بازار استانهای کشور صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به دیگر قابلیت های بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: همچنین این شهرستان با تولید 38 هزارتن ذرت دانه ای رتبه اول استان دراین زمینه را دارد.

طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که 84 هزار نفر جمعیت عشایری در لرستان وجود دارد، بیان داشت: جمعیت عشایری پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل می دهد اما 25 درصد پروتئین استان را تولید می کند.

وی ادامه داد : در کوهدشت نیز 12هزار و 400 نفر جمعیت در مناطق عشایری زندگی می کنند که با داشتن 130 هزار واحد دامی و چهار هزار هکتار زمین زراعی، پس از الیگودرز و خرم آباد، سومین جمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده است.