حضور یک هیئت اطلاعاتی نظامی مصری در دمشق، کشف یک گور دسته جمعی جدید در حومه لاذقیه و کشف و ضبط تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی از جمله آخرین تحولات امنیتی سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الحدث ، یک هیئت بلندپایه نظامی اطلاعاتی مصری به دستور ژنرال "عبدالفتاح السیسی" فرمانده کل نیروهای مسلح مصر به دمشق سفر کرده تا با مقامات امنیتی سوری دیدارهایی داشته باشد.

بنابر این گزارش، علت اصلی حضور این هیئت بلندپایه مصری در سوریه، هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی درباره فعالیتهای اخوان المسلمین است. ژنرال السیسی معتقد است که با توجه به تجربیات امنیتی مصر در برخورد با اقدامات ضدامنیتی اخوان، این مسائل باید با مقامات سوری در میان گذاشته شود.

خاطرنشان می شود گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد و برخی دیگر از گروههای مسلح دیگر در سوریه زیرنظر اخوان فعالیت می کنند.

- "صالح المسلم" رئیس اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه با اشاره به سفر اخیر خود به تهران اعلام کرد: در این دیدار درباره حق کردهای سوریه برای دفاع از خودشان و چگونگی برخورد با گروههای افراطی گفتگو کردیم. البته طرف ایرانی آمادگی خود را برای حمایت از ما اعلام کرد، اما نحوه و نوع این کمکها را توضیح نداد.

وی همچنین با اشاره به رایزنیهای کردها با مقامات ترکیه، افزود: مذاکره با ترکیه با توجه به حمایت این کشور از مخالفان سوری مهمتر از مذاکره با ایران بود، اما طرف ترک گامهای عملی برای توقف حمایتهایشان از جبهه النصره بر نداشته است.

- خبر دیگر اینکه ارتش سوریه یک گور دسته جمعی را در حومه شمالی لاذقیه که مملو از اجساد زنان و کودکان بوده کشف کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه منابع بیمارستانی اعلام کردند که این افراد در اثر اصابت مستقیم گلوله توسط تروریستها کشته شده اند.

- نیروهای امنیتی مقادیر زیادی تسلیحات نظامی سبک و سنگین ساخت رژیم صهیونیستی در حومه لاذقیه را کشف و ضبط کردند.