ابراهيم حسن‌بيگی، خالق رمان «قدیس» و نویسنده رمان «محمد» تجربياتش را به هشتمين نشست «عصر تجربه» می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست روز یکشنبه 3 شهریور ماه ساعت 16 در سرای داستان بنیاد برگزار می‌شود تا نویسنده «محمد (ص)»، «اشکانه»، «قدیس» و «سال‌های بنفش» در آن از داستان‌نویسی بگوید.

ابراهیم حسن‌بیگی در سال 1336 در یكی از روستاهای شهرستان گرگان متولد شد. او در سال 1359 در آموزش و پرورش استخدام و پس از دو سال مدیر امور برنامه‌های رادیو گرگان می‌شود. سفر به كردستان در سال 1364، سرآغاز حركت نوینی برای این نویسنده می‌شود. حاصل این سفر، دریافت حس‌و‌حال‌ها و سوژه‌های داستانی برای وی می‌شود که بعدها دستمایه بیشتر داستان‌های كوتاه وی قرار می‌گیرد.

حسن‌بیگی در سال 1364 وارد دانشگاه می‌شود و در رشته زبان و ادبیات فارسی به ادامه تحصیل می‌پردازد. وی در سال 1367 به‌عنوان كارشناس بخش داستان انتشارات «مدرسه» به دفتر انتشارات كمك آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتقل می‌شود.

سفرهای پی‌درپی، از كودكی تا به حال، برای این نویسنده نتیجه خوبی داشته است، به طوری كه بسیاری از آثار او را می‌توان حاصل سفرها و آشنایی‌اش با مردم نقاط مختلف ایران خواند. وی تا به حال در مسابقات و جشنواره‌های متعددی شركت كرده و موفق به كسب جوایزی هم شده است. كتاب «ریشه در اعماق» حسن‌بیگی  به‌عنوان كتاب برگزیده 20 سال داستان‌نویسی انقلاب و همینطور کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شده است. رمان «محمد(ص)» او نیز به‌تازگی به انگلیسی ترجمه شده است.

هشتمين نشست «عصر تجربه» در سرای داستان واقع در خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، كوچه نوید، بن‌بست چهارم، پلاك یک، برگزار می‌شود.