انتخاب دوباره ویزر در راس فدراسیون جهانی و رایزنی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با قهرمان بلژیکی المپیک برای سفر به تهران از مهمترین اخبار مخابره شده از ریو به تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره سالیانه فدراسیون جهانی جودو با هدف انتخاب رئیس آینده این فدراسیون روز جمعه با حضور رئیس و یا نمایندگانی از 200 کشور عضو ijf در محل سالن اجتماعات هتل "سوفیل" شهر ریو برزیل برگزار شد.

محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو ایران نیز که برای حضور در این کنگره چهارشنبه شب گذشته راهی برزیل شده بود پس از پایان این جلسه در مورد روند برگزاری کنگره گفت: در این جلسه رئیس دبیر کل و خزانه دار فدراسیون جهانی در مورد عملکرد سه سال گذشته گزارش دادند که در نهایت به تصویب اعضا رسید. ضمن اینکه برخی اصلاحات در اساسنامه فدراسیون جهانی به تصویب رسید. پیش از این اساسنامه فدراسیون جهانی تحت قوانین کشو ایرلند بود که بر اساس مصوبه جدید تحت قوانین کشور سوئیس قرار گرفت.

وی در مورد برگزاری انتخابات هم گفت: برای این بخش تنها "ماریوس ویزر" نامزد شده بود که طبق انتظار وی با حمایت کلی مجمع برای یک دوره دیگر در سمت ریاست فدراسیون جهانی ابقا شد. البته طبق قوانین ویزر کادر اجرایی خود را نیز معرفی کرد و در این انتخابات او به همراه کادرش رای اعتماد گرفتند. در واقع روند رو به رشد جودو در سالهای اخیر باعث شد تا وی مورد وثوق جامعه جهانی جودو باشد. 

رئیس فدراسیون جودو کشورمان ادامه داد: در این جلسه بیش از 200 نفر از مسئولان فدراسیون های عضو و فدراسیون جهانی حضور داشتند که با برخی از آنها گفتگوهایی کوتاهی انجام شد که اکثرا در خصوص حرکت تازه جودو ایران با کسب مدال‌های طلای محجوب در مسکو و صفویه در نوجوانان جهان سخن می گفتند.

رستگار از پیشنهاد همکاری دو کشور لبنان و پاکستان سخن گفت و اظهار داشت: مسئولان این دو کشور خواستار همکاری بیشتری بین فدراسیون های عضو دو کشور شدند که مقرر شد پس از بازگشت زمینه های همکاری بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان از مذاکره با قهرمان پیشین المپیک خبر داد و گفت: "روبرت وان دروال" یکی از نوابغ جودو جهان از کشور بلِژیک است. او طلا و برنز المپیک های مسکو و سئول، 5 برنز و دو نقره جهان، دو طلا  5 نقره و 9 برنز اروپا را در کارنامه خود ثبت کرده است. با وی برای برگزاری یک سمینار آموزشی در ایران گفتگو کردیم که وی اعلام آمادگی کرد و قرار است طی یک پروژه با فدراسیون جهانی این برنامه را اجرا کنیم.