۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

غیبت قهرمان کره‌ای المپیک و جهان روی تاتامی ریو

غیبت قهرمان کره‌ای المپیک و جهان روی تاتامی ریو

در وزن 81 کیلوگرم رقابتهای جودو قهرمانی جهان غیر از قهرمان و نایب قهرمان المپیک 2012 سایر مدعیان روی تاتامی ریو برای کسب مدال طلا به مصاف هم می روند. 

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جودو قهرمانی جهان دوشنبه هفته جاری در "ریو دو ژانیرو" آغاز می شود. بر اساس برنامه جودوکاران حاضر در وزن 81- کیلوگرم پنجشنبه هفتم شهریورماه به روی تاتامی می روند. در این وزن 81 جودوکار ثبت نام کرده اند که در میان مدعیان اصلی نام "کیم جائه بوم" ستاره چند سال اخیر کره جنوبی دیده نمی شود. جودوکاری که مدال طلای المپیک و دوره قبل مسابقات جهانی را در کارنامه پرمدال خود داشت.
 
دو طلا و یک برنز از سه دوره قبلی مسابقات قهرمانی جهان، طلا و نقره دو المپیک قبلی، شش طلای قهرمانی آسیا، طلای بازیهای آسیایی گوانگجو مهمترین افتخارات ثبت شده در کارنامه این کره ای است که معلوم نیست چرا روی تاتامی ریو غایب است. کره ای ها ""هوانگ سوک" را در وزن 81 کیلوگرم در ترکیب قرارداده اند.
 
علاوه بر"کیم"، "اوله بیچوف" آلمانی هم غایب است. این آلمانی که در المپیک 2008 "کیم" کره ای را در فینال شکست داد و طلا گرفت ، در لندن 2012 در فینالی تکراری مغلوب وی شد و نقره گرفت. 
 
غیر از این دو جودوکار سایر مدعیان راهی ریو می شوند که مهمترین آنها کسی نیست جز "ویکتور پناربل" برزیلی که در کشور خود می خواهد اولین طلای جهان را کسب کند. این برزیلی که پیش تر در وزن 73 کیلوگرم مباره می کرد، سال گذشته به وزن 81 آمد و با درخشش در مسابقات قاره ای خود را به عنوان یکی مدعی معرفی کرد و جایگزین "چیلرهو"ی کهنه کار شد. 
 
"آوتادنیل" از گرجستان ، "ایوان نيفانتوف" از روسیه ، "ناگاشیما" از ژاپن ، "فورتیر" از کانادا ، "ایماموف" از ازبکستان از جمله مدعیان این وزن هستند که در صورت برخورد دو نماینده کشورمان با آنها ، کار دشواری برای کسب پیروزی خواهند داشت. 
 
تیم ملی ایران در این وزن دو نماینده دارد. سعید مرادی که اولین تجربه جهانی خود را پشت سر می گذارد و امیرقاسمی نژاد که برای دومین بار روی تاتامی مسابقات قهرمانی جهان به میدان می رود. مبارزات این وزن پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود که این دو نماینده کشورمان باید برای یک جنگ واقعی خود را آماده کنند.
 
رقابتهای جودو قهرمانی جهان دوشنبه هفته جاری در برزیل آغاز می شود.

 

کد خبر 2118895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha