۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۴۳

به خاطر رویارو نشدن با نماینده رژیم اشغالگر قدس؛

نام آرش میراسماعیلی از لیست نامزدهای کمیسیون ورزشکاران خارج شد

نام آرش میراسماعیلی از لیست نامزدهای کمیسیون ورزشکاران خارج شد

مسئولان فدراسیون جهانی جودو در اقدامی کاملا یک طرفه و سیاسی نام آرش میراسماعیلی را از لیست نامزدهای انتخابی برای کمیسیون ورزشکاران خارج کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش میراسماعیلی دارنده چهار مدال قهرمانی جهان برای حضور در کمیسیون ورزشکاران ثبت نام کرده بود که فدراسیون جهان به بهانه مبارزه نکردن وی در برابر حریفی از رژیم اشغالگر قدس در جریان المپیک 2004 آتن و اینکه حرکت وی بر خلاف منشور المپیک است نام این قهرمان ایرانی را از لیست نامزدهای انتخابات این کمیسیون خارج کرد.

این برای دومین بار است که فدراسیون جهانی دست به چنین اقدامی می زند. میراسماعیلی سال 2009 نیز برای عضویت در این کمیسیون نامزد شده بود که به همین بهانه نام او از حضور در انتخابات خارج شده بود.

میراسماعیلی در این خصوص به مهر گفت: نمی دانم به چه دلیل فدراسیون جهانی چنین تصمیمی گرفته است. من اعتراض رسمی خود را به این تصمیم فدراسیون جهانی ارسال کرده و حضورا از رئیس فدراسیون جهانی در این خصوص توضیح خواهم خواست.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان این مسائل باعث نمی شود که از آرمان های خود دست بردارم. من در تبعیت از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین سال 2004 در اوج آمادگی و زمانی که شانس مسلم کسب مدال المپیک بودم از مبارزه با حریفی از رژیم اشغالگر قدس انصراف دادم و اکنون نیز به هیچ عنوان پشیمان نبوده و همچنان بر مواضع خود پایبند هستم.

میراسماعیلی ادامه داد: این تصمیم فدراسیون جهانی به هیچ عنوان منطقی نیست و درست برخلاف منشور المپیک اتخاذ شده و مسئولان ijf باید توضیح قانع کننده ای در مورد آن داشته باشند.

مدیر تیم های ملی در پایان گفت:  پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی و رهبری از هر پست و مقامی برای من با ارزش تر است ، قصد داشتم با حضور در فدراسیون جهانی کمک به جودو ایران بود و اکنون نیز تمرکزم روی تیم ملی و موفقیت جودوکاران در میدان جهانی برزیل است.

کنارگذاشتن وی از لیست نامزدها به اطلاع مسئولان ورزش ایران و رئیس فدراسیون جودو کشورمان که در ریو حضور دارد رسانده شده است.
 

کد خبر 2122759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha