شاهرود - خبرگزاری مهر: امام جمعه شاهرود با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران با جان فشانی های رهبر کبیر انقلاب و محرومان و مستضعفان جامعه، تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته گفت: هفته دولت فصلی دیگر از شهادت است که این بار در دل خاک ایران و به آتش کینه منافقان شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود ترابی صبح شنبه، در آغازین روز هفته دولت بعد از عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدای شاهرود، در دفتر خود میزبان خبرنگاران، فرماندار و مسئولان این شهرستان بود.

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه در آن دوران بحران، شهیدان رجایی و باهنر برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب بیشترین تلاش و کوشش را برای خدمت به مردم از خود نشان داده و جان خود را در این راه نهادند افزود: دولت رجایی نخستین دولت و مکتبی بود که بعد از سال ها حاکمیت لیبرال ها در ایران شکل گرفت و دشمنان از چنین دولتی وحشت داشتند و به همین دلیل دست به آن ترور جانسوز زدند.

دانشمندان هسته ای امروز رهروان راه رجایی

رئیس شورای فرهنگی شهرستان شاهرود با تاکید بر این که تاریخ تکرار شدنی است و دشمنان امروز همان احساس خطری را که از جانب دولت رجایی و باهنر احساس می کردند از دانشمندان هسته ای ما احساس می کنند خاطر نشان کرد: دانشمندان هسته ای ما رهروان راه شهیدان رجایی و باهنر هستند و به همین دلیل است دشمنان نسبت به آن ها نیز احساس خطر کرده اقدام به ترور ناجوانمردانه این عزیزان می کنند.

ترابی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری یک سال بعد از شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر درباره ارزیابی این واقعه فرمودند، دشمن و ضد انقلاب برای رسیدن به اهداف خود از کشتن چهرهای مقدسی چون رجایی و باهنر و حتی دانشمندان ما هیچ ابایی ندارد و این گونه حوادث در بایگانی بسته و متروک قرار نمی گیرند بلکه همیشه و در همه حال مقابل چشم ملت ایران است و خود را برای سرنوشت افتخار آمیزی چون شهادت آماده می کند.

دولت امانتی است به گردن نه شکاری به چنگ

وی خطاب به دولتمردان حاضر در جلسه، یادآور نامه امام علی (ع) به حاکم آذربایجان شد و تصریح کرد: طبق فرمایش آن حضرت "حکومت" شکاری که به چنگ افتاده باشد نیست، امانتی است که بر گردن شما گذاشته شده و بالا دست شما از شما حفظ حقوق ملت را می خواهد. نباشد که بی عدالتی کنید و به دلخواه خود با مردم رفتار کنید.

وی با توصیه خدمتگزارن به حوصله در مقابل بر آوردن نیازهای مردم اذعان داشت: به مردم درباره خودتان حق بدهید و سعی کنید در نظامی که مزین به نام اسلام و جمهوری اسلامی است همه افراد جامعه، در برابر قانون و در استفاده از امکانات خدادادی میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند.

یک هزار مسکن مهر خودمالک در شهرستان تحویل شد

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این نشست به بیان عملکرد دولت پرداخت و با بيان اينکه 15 شرکت صنعتي ساز پنج هزار واحد مسکن را در سطح شهرستان شروع به ساخت کردند اظهار داشت: از اين تعداد تا کنون دو هزار واحد تحويل و بقيه نيز مشغول انجام ريزکارهاي آخر هستند.

بندرآبادی مسکن مهر را از اقدامات خوب و ماندگار دولت احمدي نژاد عنوان کرد و گفت: از مجموع دو هزار واحد مسکن مهر شرکت هاي تعاوني، يک هزار و 900 واحد تحويل و بقيه نيز با پيشرفت 90 درصد به زودي به اتمام مي رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دو هزار واحد مسکن مهر به صورت خود مالک  نيز در اين شهرستان در حال ساخت است افزود: از این تعداد يک هزار واحد تحويل و بقيه نيز پيشرفت قابل توجهي دارند.

اختصاص 506 پروژه با 860 ميليارد تومان اعتبار به شهرستان شاهرود

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود با بیان اینکه بيمارستان 160 تختخوابي فاطميه با 100 ميليارد ريال هزينه و 70 درصد پيشرفت براي تکميل به 200 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است، تصريح کرد: بخش جراحي قلب و آنژيوگرافي ده تخته بيمارستان امام حسين(ع) و استاديوم 15 هزار نفري نيز به ترتيب 75 و 20 درصت پيشرفت فیزیکی دارند.

بندرآبادي با بيان اينکه سفرهاي استاني دولت نهم و دهم ثمرات زيادي براي شهرستان شاهرود در بر داشته است اظهار داشت:  از مجموع چهار سفر احمدي نژاد به استان سمنان، اختصاص پيدا کرده است.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: تعدادي از اين پروژه ها از جمله ساختمان تامين اجتماعي، خوابگاه هاي دانشجويي، پست هاي انتقال برق، سالن هاي ورزشي شهري و روستايي، مجتمع هاي دامپرورزي و گلخانه هاي و تعمير و تجهيز لوازم به مراکز درماني مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: تعدادي پروژه نيز به لحاظ ايجاد مشکل در تامين اعتبار مثل سد مجن، بيمارستان 160 تختخوابي فاطميه، انتقال آب از چشمه سارهاي قطري، محور شاهرود- آزاد شهر و استخر سرپوشيده بسطام  در حال احداث است.

در پایان این مراسم خبرنگاران و مسئولان به بازدید از پروژه های هفته دولت پرداخته و با اطلاعات تکمیلی ساخت و تحویل پروژه ها آشنا شدند.