مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان می‌گوید در صورت اعلام فدراسیون فوتبال، استان خوزستان مشکلی برای میزبانی از تیم ملی فوتبال عراق در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز پیش یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که این فدراسیون قصد دارد بازی‌های خانگی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 را به خاطر فاصله کم با جنوب ایران، در شهر اهواز برگزار کند. تیم ملی فوتبال عراق در حالی در انتخابی جام ملت‌های آسیا به میدان می‌رود که هنوز فیفا اجازه برگزاری بازی‌های خانگی این تیم در بغداد و دیگر شهرهای عراق را نداده است.

حمیدرضا گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما آمادگی میزبانی از عراقی‌ها را در اهواز داریم، چون دو، سه ورزشگاه خوب داریم که مسابقات را می‌توانیم در آن برگزار کنیم. البته همه چیز به نظر فدراسیون فوتبال ایران بستگی دارد.

وی افزود: اگر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به این نتیجه برسند که مسابقات عراق در اهواز برگزار شود، ما مشکلی نداریم و تابع سیاست‌های فدراسیون خواهیم بود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تیم ملی فوتبال سوریه هم به خاطر مشکلات داخلی این کشور، دیدار خود را با تیم اردن به میزبانی ایران برگزار کرد.

عراق در سومین بازی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا اواسط اکتبر به مصاف تیم ملی عربستان می‌رود. در این گروه عربستان با شش امتیاز صدرنشین است. عراق و چین هم با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند. اندونزی تنها تیم بدون امتیازی این گروه است.