۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱:۵۰

گزارش مهر از ورزشگاه غدیر اهواز؛

از تبدیل موزه ورزش به اتاق کنفرانس تا تغییر تیرک‌ها/ دوباره‌ کاری‌های پرتعداد!

از تبدیل موزه ورزش به اتاق کنفرانس تا تغییر تیرک‌ها/ دوباره‌ کاری‌های پرتعداد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی کمتر از یک ماه دیگر برای بازدید از ورزشگاه‌ها به ایران می‌آیند که باشگاه فولاد، استانداری و همچنین اداره ورزش و جوانان استان خوزستان در تلاشند معایب ورزشگاه غدیر اهواز را برطرف کنند تا این شهر امتیاز کامل بازرسان AFC را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته مسئولان سازمان لیگ اگر مشکلات ورزشگاه غدیر اهواز نبود، فصل گذشته ایران هر چهار سهمیه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به صورت مستقیم کسب می‌کرد و دیگر نیازی نبود تا لابی‌های زیادی برای کسب سهمیه چهارم صورت بگیرد.

مشکلات این ورزشگاه که زیر نظر وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شد، تا چند ماه پیش هم به خاطر زیر بار نرفتن هیچ کدام از سازمان‌ها و نهادها برای پرداخت هزینه‌‌ها پابرجا بود. این مسئله باعث افزایش حساسیت فدراسیون فوتبال سازمان لیگ روی ورزشگاه غدیر اهواز شد تا مبادا اتفاقات سال گذشته سیستم امتیازدهی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت تاثیر قرار دهد.

این حساسیت‌ها و فشارها در نهایت به همکاری استانداری، اداره ورزش و جوانان و کارخانه فولاد منجر شد تا هر کدام از این نهادها بخشی از هزینه‌ها را برای رفع مشکلات بر عهده بگیرند. در حالی که از نداشتن اسکوربورد و هزینه سنگین آن به عنوان اصلی‌ترین معضل ورزشگاه غدیر یاد می‌شود اما چندین نقص ریز و درشت دیگر هم در این ورزشگاه 50 هزار نفری وجود دارد که طبق استانداردهای تعریف شده کنفدارسیون فوتبال آسیا در حال رفع شدن است.

* نصب و راه اندازی اسکوربورد تا 25 روز دیگر
وزارت مسکن  شهرسازی پس از ساخت ورزشگاه، اعلام کرد اعتباری برای نصب اسکوربورد ندارد و حل این مسئله را به اداره ورزش و جوانان واگذار کرد؛ ولی این اداره هم اعلام کرد شرایط مالی پرداخت هزینه اسکوربورد را ندارد. در نهایت با همکاری باشگاه و کارخانه فولاد این اسکوربورد از کشور چین خریداری شد و قرار است تا چند روز دیگر وارد ایران شود. به گفته حمیدرضا گرشاسبی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان، زیرسازی اسکوروبرد 34 متر است که در حال حاضر آماده است. طبق پیش بینی‌ها قرار است اسکوربورد تا 25 روز آینده نصب و راه اندازی شود.

* تغییر جایگاه خبرنگاران
برای خبرنگاران یک اتاق شیشه‌ای کنار جایگاه ویژه در نظر گرفته شده و تمام کارهای مربوط به آماده سازی این اتاق هم صورت گرفته بود؛ با این حال پس از بازدید مسئولان سازمان لیگ قرار شد تا جایگاه خبرنگاران به کنار تماشاگران و به فضایی باز منتقل شود. بر همین اساس یک ردیف از صندلی تماشاگران برداشته شد و صندلی‌های مخصوص به علاوه یک میز سرتاسری کار خبرنگاران نصب شد تا این مشکل هم برطرف شود.

* تبدیل موزه ورزش ورزشگاه به اتاق کنفرانس خبری!
طبق پیش بینی اداره ورزش و جوانان استان اهواز، یکی از اتاق‌های ورزشگاه غدیر به عنوان اتاق کنفرانس‌های مطبوعاتی تجهیز شده بود ولی این اتاق هم مورد تایید قرار نگرفت. طبق استاندارد تعریف شده، اتاق کنفرانس خبری باید به جایگاه ویژه نزدیک باشد. در همین رابطه اتاقی را که برای موزه ورزش ورزشگاه غدیر در نظر گرفته شده بود و در نزدیکی جایگاه ویژه قرار داشت به اتاق نشست خبری تبدیل شد.

* نور 1800 لوکسی ورزشگاه
مشکل نور ورزشگاه‌های ایران یک مشکل فراگیر است و به جز دو، سه استادیوم سایر زمین‌های فوتبال از داشتن نور مکفی و استاندارد محروم هستند. با این حال ورزشگاه تازه تاسیس غدیر پس از ایرادها و حساسیت‌های سازمان لیگ این نقیصه را به سرعت برطرف کرد. گرشاسبی در این خصوص هم به خبرنگار مهر گفت: شنبه شب نور ورزشگاه را با لوکس سنج اندازه گرفتیم که این نور بالغ بر 1800 لوکس بود. این میزان نور حتی بالاتر از میزان استاندارد تعریف شده است و قطعا در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

* تغییر تیرک‌های استادیوم
استانداردسازی ورزشگاه تازه تاسیس غدیر حتی تیرک‌های دو دروازه این استادیوم را هم بی نصیب نگذاشت! تیرک‌های دو دروازه بیضی شکل بود ولی بر اساس معیارهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا شکل آنها باید گرد باشد که این مشکل هم با خرید تیرک‌های مورد نظر برطرف شده است.

* آماده شدن چمن تا 15 روز دیگر
حسین فرکی و عبدالله ویسی سرمربیان تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال صنعتی در بازدیدی که از ورزشگاه غدیر داشتند اعلام کردند چمن این استادیوم پُر پشت و برای دویدن بازیکنان سنگین است. پس از آن، مسئولان ورزش استان خوزستان چمن ورزشگاه را از انتها کوتاه کرده و بخش‌هایی از آن را برداشتند تا این چمن در اصطلاح خلوت‌تر شود. در حال حاضر 80 درصد به شرایط مطلوب رسیده و 20 درصد باقیمانده تا 15 روز دیگر آماده بهره برداری می‌شود.

* رفع نواقص جزئی
از دیگر نواقص جزیی می‌توان به شماره گذاری صندلی‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی، تجهیز اتاق ماساژ و ... نام برد که به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی برای رفع آنها وجود داشته باشد.
 

کد خبر 2122793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha