ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آغاز بهره برداری 526 پروژه عمرانی و صنعتی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد محمودی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری مشترک استاندار و معاونین وی به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و 897 میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از این طرح ها افتتاح و مابقی در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: از این تعداد، 87 پروژه در بخش شهرداری ها و عمران شهری است که اعتبار صرف شده برای این تعداد، دو هزار و 793 میلیارد ریال بوده است.

محمودی با بیان اینکه بخش اعظمی از طرح های آماده افتتاح امسال هفته دولت مربوط به مسکن مهر است افزود: همچنین دو هزار و 917 واحد مسکن مهر نیز در این استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد که برای آن، 641 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: از این تعداد مسکن مهر آماده شده، 998 واحد ویژه تعاونی های مسکن، 569 واحد خودمالکی، 850 واحد در بافت های فرسوده  است.

محمودی از آماده بودن یک هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده در استان خبر داد و گفت: برای این تعداد واحد مسکونی روستایی، در مجموع نزدیک به 120 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به پروژه های فاخر شهری اجرا شده و آماده افتتاح در استان ادامه داد: در ارومیه شاهد افتتاح مجموعه پروژه های پل قویون هستیم که یک هزار و 700 میلیارد ریال برای آن تاکنون هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی 29 پروژه گازرسانی به روستاها، 290 پروژه در حوزه کشاورزی، تصفیه خانه شهرک صنعتی بوکان و پایگاه امداد هوایی ارومیه را از دیگر  پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال برشمرد.

مصوبات سفرهای هئیت دولت سندهای توسعه بخشی آذربایجان غربی است

محمودی در ادامه نشست خبری در خصوص سوالی مبنی بر میزان پیشرفت فیزیکی مصوبات سفرهای هئیت دولت به آذربایجان غربی گفت: در طول چهار سفر استانی هئیت دولت به استان آذربایجان غربی 676 مصوبه به تصویب رسیده و مبلغی به میزان 50 هزار میلیارد ریال از محل مصوبات وارد استان و نیز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 500 الی 600 میلیارد تومان اعتبار در این استان هزینه می شود گفت: برخی از طرح های مصوب سفرهای هئیت دولت در استان نیازمند صرف اعتبار و زمان زیادی است تا به ثمر برسند.

محمودی با اشاره به اینکه آمار تحقق مصوبات که به مرحله عملیات اجرایی رسیده است در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان اعلام شده است گفت: تمامی مصوبات سفرهای هئیت دولت در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی راه آهن مراغه – ارومیه را از مهمترین مصوبات سفرهای هئیت دولت به استان عنوان و اضافه کرد: اگر در دو سال اخیر اعتبارات مورد نیاز این طرح همانند سالهای گذشته تزریق می شد شاهد بهره برداری این طرح در دولت دهم می شدیم ولی هم اکنون پیشرفت خوبی دارد و پیش بینی می شود در دولت یازدهم افتتاح شود.

محمودی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های مناسب و کلان در استان اشاره کرد و افزود: آزاد راهه ارومیه – تبریز به همراه آزاد راه مرند – بازرگان از جمله طرح های مهمی هستند که با جذب سرمایه گذار کلان توسط بخش خصوصی در حال اجرا هستند.

وی در ادامه از هزینه 30 میلیارد تومان برای آزاد راه ارومیه – تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر روشنایی و گاردیل در قطعه یک و نیز عملیات تعریض در قطعه چهار در حال اجراست.