۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۳۳

جلال زاده:

رئیس جمهور پای کار نیاید دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود

رئیس جمهور پای کار نیاید دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تنها راه نجات دریاچه ارومیه ورود مستقیم رئیس جمهوری کشورمان به طرح‌های احیای این زیست بوم بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری مشترک با معاونین اش به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها، طرح‌ها و پیگیری های متعدد در دولت نهم و دهم اقدامات احیای دریاچه ارومیه منتج به نتیجه نشد افزود: ورود رئیس جمهور به مقوله دریاچه ارومیه می تواند تنها عامل بهبود وضعیت این دریاچه شود.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات دریاچه ارومیه به رئیس جمهوری و دستورات ایشان بستگی دارد افزود: اگر رئیس جمهوری پای کار نیاید سایر دستگاه‌های ملی هیچ عزمی برای نجات دریاچه ارومیه ندارند.

جلال زاده با تقدیر ویژه از تحقق وعده حجت الاسلام روحانی در خصوص دریاچه ارومیه در سفر به آذربایجان غربی در دوران تبلیغات رییس جمهوری گفت: امیدواریم رئیس جمهوری با تمرکز روی موضوع دریاچه ارومیه و نجات آن، دل مردم استان را شاد کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ارسال نامه ای به رئیس جمهور اضافه کرد: در این نامه از رئیس جمهوری خواستم در جلسه شورای عالی آب، یک جلسه را اختصاص به موضوع دریاچه ارومیه دهند و یا خود شخصا در کارگروه دریاچه ارومیه شرکت کنند.

وی همچنین با گلایه از اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس در خصوص دریاچه ارومیه و نیز طرح های آبرسانی به اسم دریاچه ارومیه توسط برخی از استانها افزود: دریاچه ارومیه یک زیست بوم بین المللی است و بی توجهی به آن عواقب و خطرات زیست محیطی زیادی برای منطقه در پی دارد.

کف توسعه آذربایجان غربی فرهنگی است

استاندار آذربایجان غربی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه توسعه استان در گرو توسعه فرهنگی است یاد آور شد: کف توسعه آذربایجان غربی وابسته به صنعت، کشاورزی و خدمات نیست بلکه بستر توسعه استان، فرهنگی است.

جلال زاده با بیان اینکه برنامه ریزی های فرهنگی منسجمی باید در راستای توسعه استان صورت گیرد اعلام کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی از برنامه‌ریزی‌های اتمام پروژه ها مهمتر است و با توجه به وجود اقوام و ادیان مختلف در استان نیازمند این برنامه ریزی ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل توسعه فرهنگی استان مربوط به ساختارهای فیزیکی نیست گفت: مسیر تمدن از حوزه فرهنگ می گذرد و این حوزه نیازمند توجه عمیق و کارشناسانه مسئولان اجرایی است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه برای توسعه و عمران یک کشور ابتدا باید زیرساخت های فرهنگی مشخص و تدوین و سپس مسیر اقتصاد، صنعت، کشاورزی و خدمات تعریف شود عنوان کرد: در حوزه برنامه ریزی برای تعالی فرهنگی در استان باید رسانه ها و پتانسیل بالای آنها به کار گرفته شود.

جلال زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود فضاهای فرهنگی گفت: مشکل ما در استان استادسرا، خانه عالم و حوزه علمیه نیست بلکه مشکل ما وجود روحانی مقیم در استان است که باید با تقویت حوزه ها نیروهای حوزوی قوی برای اعزام به روستاهای استان تربیت کنیم.

 وی همچنین با انتقاد از کمبود حافظ و قاری قرآن در استان اظهارداشت: متاسفانه با وجود حمایت های مادی و معنوی زیاد از فعالیت های فرهنگی و قرآنی طی سال های اخیر تعداد حافظ و قاری قرآن در استان بسیار کم است و باید دستگاه های مرتبط در این خصوص تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی اختصاص 20 درصد اعتبارات فرهنگی و دو درصد بودجه عمرانی استان به حوزه های علمیه را نشان دهنده توجهات دولت نهم و دهم به حوزه قرآن و علوم دینی عنوان کرد.

جلال زاده با تاکید بر افزایش و اجرای برنامه های قرآنی در استان و استمرار طرح های قرآنی گفت: حافظان و برجستگان قرآنی در استان انگشت شمار هستند و باید برنامه ریزی ها در راستای افزایش نیروهای قرآنی در استان جدی تر باشد.

هیچ چالش در طول دولت های نهم و دهم در آذربایجان غربی به وجود نیامد

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین چالش مدیریتی استان در طول فعالیت دولت نهم و دهم چیست افزود: در دوره چهار ساله استانداری خود هیچ چالش و حاشیه‌ای در ابعاد امنیتی، سیاسی، قومیتی و .. دولت را از کار متوقف نکرده است.

جلال زاده فضای صمیمیت، همدلی و یک صدایی در استان را از شاخصه های بازر مدیریتی استان در طی سالهای اخیر اعلام و اضافه کرد: تقویت همدلی و صمیمیت برای توسعه و آبادانی استان مهمتر از اتمام پروژه هاست و همه باید در این راستا بکوشند.

وی همچنین در خصوص سوالی مبنی بر اقدامات در جهت تثبت موقعیت مدیریتی اش در دولت یازدهم گفت: تاکنون هیچ نامه ای برای دریافت پست و مقام به وزیر کشور ننوشته ام و وزیر کشور در نشست با استانداران، از آنها خواست تا از نامه نگاری و ارسال واسطه بپرهیزند چرا که معیار انتخاب استاندار بر حسب شاخص‌ها و ارزیابی اقدامات استانداران صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: پست و مقام در نظام اسلامی مهم نیست بلکه شرط اصلی خدمتگزاری این است که باید نوکر ملت سرافراز ایران بود.

کمبود بودجه از دلایل تاخیر راه آهن ارومیه – مراغه است

استاندار آذربایجان غربی همچنین کمبود اعتبار را از مهمترین دلایل تاخیر در طرح راه آهن ارومیه – مراغه اعلام کرد و گفت: متاسفانه در دو سال اخیر تخصیص اعتبارات بسیار کم بود و در این راستا برخی از طرح ها از جمله راه‌آهن ارومیه – مراغه در استان با کندی روند اجرا مواجه شد.

جلال زاده افزود: با وجود تزریق کم اعتبارات روند اجرای طرح راه آهن ارومیه – مراغه در طی فعالیت بنده در مدیریت استان قابل قبول است چرا که امروز راه آهن و ایستگاه‌های مهاباد و میاندوآب راه اندازی شده خط ریل در ارومیه نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود خط نقده امسال به خط ریلی کشور افزوده شود گفت: متاسفانه خط ریلی امسال به دلیل کمبود اعتبارات به ارومیه نمی‌رسد.

کد خبر 2123453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha