ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی از تدوین سند آمایش سرزمینی استان تا پایان شهریور ماه یا اوایل مهر ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا دیزج نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری مشترک استاندار آذربایجان غربی با معاونین اش اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوع ها در راستای توسعه تولید، اتمام مطالعات آمایش سرزمینی است که بزودی این مطالعات به سرانجام رسیده و سند قابل توجهی در راستای توسعه استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری این سند نهایی شده و یکی از گام های اساسی در راستای توسعه تولیدی استان برداشته شود افزود: با تدوین این سند زیرساخت های اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می شود.

دیزج نژاد در ادامه ساماندهی امور مرزی، پایانه ها و بازارچه های مرزی به همراه افزایش تحرک در میزان مبادلات مرزی در استان را یکی از زمینه های تحقق حماسه اقتصادی در استان نام برد و گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص خود، نقش ملی ویژه ای را در راستای صادرات از کشورمان بر عهده دارد که این نقش را به خوبی و با توجه به ظرفیت های خود به سرانجام رسانده است.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در ادامه  موضوع تولید و توجه ویژه مدیریت استان به این امر را از اولویت های سالجاری ذکر و اضافه کرد: اولویت گذاری هایی در این حوزه، انجام و مباحث ویژه ای برای رونق بخشیدن به بخش تولید با حضور مدیریت استان و مدیران مرتبط صورت گرفته است.

دیزج نژادهمچنین از تغییر ساختار فیزیکی پایانه های مرزی استان طی ماه های آتی خبر داد و گفت: در این راستا با تزریق اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال پایانه مرزی پلدشت در حال اجراست و بزودی این تغییر در تمامی پایانه های مرزی اعمال می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی همچنین از رشد 26 درصدی میزان صادرات استان در پنج ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: در این مدت به ارزش 291 میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به دیگر کشورها صادر شده است که با این میزان صادرات، شاهد افزایش 26 درصدی در صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

دیزج نژاد با تاکید بر اینکه مدیریت صادرات از مهمترین برنامه های اقتصادی در استان به شمار می رود اظهارداشت: در این خصوص علاوه بر مرزهای رسمی، مرز کیله سردشت را نیز اضافه کرده ایم.