وزیر مشاور در کابینه موقت لبنان ضمن تشریح اهداف لشگرکشی ائتلاف غرب ضد سوریه درباره قدرت گرفتن تروریستها در سوریه و تاثیرات مخرب آن بر کل منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، علی قانصو وزیر مشاور کابینه موقت لبنان گفت: هدف از لشگرکشی نظامی غرب به دریای مدیترانه ترساندن سوریه و امتیاز گیری به نفع گروههای مسلح همپیمان غرب در سوریه است.

وی افزود: تهدیدات علیه سوریه جدی است و ائتلاف غربی حملاتی به برخی اهداف در سوریه انجام خواهند داد.

قانصو بیان کرد: اگر آمریکا به اهداف حمله نظامی به سوریه دست نیابد نمی تواند تاثیری از برهم زدن موازنه قوا در سوریه داشته باشد.

وی افزود: حمله احتمالی نظامی به سوریه نقض وقوانین بین المللی است و کسی نمی تواند تبعات این جنگ را بر کل منطقه بسنجد.

وزیر لبنانی اعلام کرد: علت روی آوردن آمریکا و همپیمانانش به گزینه نظامی ناکارآمد بودن تلاشهای قبلی آنها ضد نظام سوریه و ایستادگی این رژیم علیه همه ترفندهای آنها بوده است.هدف شلیک آخرین تیر قبل از رفتن به نشست ژنو 2 است و این تلاش نتیجه ای نخواهد داشت و تنها گزینه ائتلاف غرب رفتن به نشست ژنو 2 است.

وی افزود: نتایج تحولات میدانی روند اوضاع و راه حلها را در سوریه مشخص می کند و تا زمانی که ارتش سوریه به موفقیت هایی  دست پیدا می کند همه درباره راه حل سیاسی تسلیم خواهند شد و راه حل سیاسی فقط با بقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه ممکن است به ویژه که سوریه توانسته است بیش از دو سال و نیم ایستادگی کند.

قانصو بیان کرد: شکست این جنگ علیه سوریه به نفع لبنان است زیرا اگر گروههای مسلح در سوریه قدرت را به دست گیرند برای لبنان و عراق و کل منطقه خطرناک است.

وی ابراز امیدواری کرد که سوریه به رهبری بشار اسد از بحران جان به در برد.