وزیر لبنانی:

هدف لشگرکشی غرب به سوریه امتیاز گیری از نظام قبل از ژنو 2 است

هدف لشگرکشی غرب به سوریه امتیاز گیری از نظام قبل از ژنو 2 است

وزیر مشاور در کابینه موقت لبنان ضمن تشریح اهداف لشگرکشی ائتلاف غرب ضد سوریه درباره قدرت گرفتن تروریستها در سوریه و تاثیرات مخرب آن بر کل منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، علی قانصو وزیر مشاور کابینه موقت لبنان گفت: هدف از لشگرکشی نظامی غرب به دریای مدیترانه ترساندن سوریه و امتیاز گیری به نفع گروههای مسلح همپیمان غرب در سوریه است.

وی افزود: تهدیدات علیه سوریه جدی است و ائتلاف غربی حملاتی به برخی اهداف در سوریه انجام خواهند داد.

قانصو بیان کرد: اگر آمریکا به اهداف حمله نظامی به سوریه دست نیابد نمی تواند تاثیری از برهم زدن موازنه قوا در سوریه داشته باشد.

وی افزود: حمله احتمالی نظامی به سوریه نقض وقوانین بین المللی است و کسی نمی تواند تبعات این جنگ را بر کل منطقه بسنجد.

وزیر لبنانی اعلام کرد: علت روی آوردن آمریکا و همپیمانانش به گزینه نظامی ناکارآمد بودن تلاشهای قبلی آنها ضد نظام سوریه و ایستادگی این رژیم علیه همه ترفندهای آنها بوده است.هدف شلیک آخرین تیر قبل از رفتن به نشست ژنو 2 است و این تلاش نتیجه ای نخواهد داشت و تنها گزینه ائتلاف غرب رفتن به نشست ژنو 2 است.

وی افزود: نتایج تحولات میدانی روند اوضاع و راه حلها را در سوریه مشخص می کند و تا زمانی که ارتش سوریه به موفقیت هایی  دست پیدا می کند همه درباره راه حل سیاسی تسلیم خواهند شد و راه حل سیاسی فقط با بقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه ممکن است به ویژه که سوریه توانسته است بیش از دو سال و نیم ایستادگی کند.

قانصو بیان کرد: شکست این جنگ علیه سوریه به نفع لبنان است زیرا اگر گروههای مسلح در سوریه قدرت را به دست گیرند برای لبنان و عراق و کل منطقه خطرناک است.

وی ابراز امیدواری کرد که سوریه به رهبری بشار اسد از بحران جان به در برد.

کد خبر 2125295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha