اعضاي كاروان كشتي ايران در حالي بصورت شبانه روزي خود را مهياي اعزام به رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان مي كنند كه تاكنون هيچكدام از مسئولان ورزشي و سياسي دولت جديد براي بالابردن انگيزه اين ملي پوشان سري به خانه كشتي تهران نزده است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در حاليكه زمان زيادي تا اعزام آزاد و فرنگي كاران ايران به رقابتهاي جهاني مجارستان باقي نمانده، اردونشينان علاوه بر كمبودهاي چند ماه اخير، دچار نوعي دلسردي و انزوا نيز شده اند كه گفته مي شود به عدم توجه كافي مسئولان سياسي و ورزشي كشورمان به اين گوش شكسته ها مرتبط است.

پيش از اين رسم بود برخي از چهره هاي سياسي و ورزشي كشورمان در آستانه رقابتهاي جهاني و المپيك به خانه كشتي مي رفتند و با حضور در اردوهاي آماده سازي ملي پوشان باعث دلگرمي و ارتقاي انگيزه آنان مي شدند، اما متاسفانه در روزهايي كه همچنان شاهد تغيير و تحولات متعدد در عرصه هاي ورزشي و سياسي هستيم، كشتي گيران اعزامي به كلي فراموش شده اند و هيچكس سراغي از اين سربازان ملي نمي گيرد.

اين مساله تا حدي به چشم مي آيد كه حتي اعضاي كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نيز براي دلجویي از شاگردانشان تعارف را كنار گذاشته و همگي به نوعي از مسئولان سياسي و ورزشي كشور اظهار گلايه كردند.

مربيان و كشتي گيران تيم ملي كه بايد تا كمتر از سه هفته ديگر در آوردگاه جهاني حضور يابند معتقدند با هر كمبود و كاستي در تداركات، عدم اعزام به تورنمنت هاي بين المللي و همچنين تعويق در پرداخت حقوق ساخته اند، اما انصاف نيست كه زير سايه بي توجهي و در انزوا راهي رقابتهاي جهاني شوند.

به گفته مربيان تيم هاي ملي كشتي، ورزشكاران اعزامي به رقابتهاي جهاني ماههاست كه بصورت شبانه روزي در خانه كشتي تهران حضور دارند و با توجه به دوري از خانواده و شهر و ديار خود به فكر كسب افتخار و سربلندي ايران هستند، در نتيجه بهتر است با حضور متوليان سياسي و ورزشي كشورمان به ويژه سرپرست جديد وزارت ورزش در خانه كشتي از انزوا و سرخوردگي خارج شده و همچون گذشته با روحيه و انگيزه بالايي راهي مسابقات جهاني شوند.

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان طي روزهای 24 تا 31 شهریورماه در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می شود.